728 x 90

اخبار امريكا,سوريه,

اوباما: در درگیریهای خاورمیانه برخی کشورها به‌دنبال مشروعیت بخشیدن به قدرت خود از طریق سرکوب هستند

-

اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد
اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه 30شهریور در آخرین سخنرانی خود در این مقام گفت: جهانی که یک درصد انسانها ۹۹ درصد ثروت را در اختیار داشته باشند هرگز باثبات نخواهد بود. وی از کشورهایی که اقتصادی قدرتمند جهان را در اختیار دارند خواست برای پر کردن شکاف میان کشورهای فقیر و غنی در سراسر جهان، تلاش بیشتری به‌عمل آورند.

باراک اوباما در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: در خاورمیانه شاهد درگیریها و ناآرامی‌های متعددی بودیم، چون رهبران برخی کشورها به‌دنبال مشروعیت بخشیدن به قدرت خود هستند، اما نه از طریق دموکراسی، بلکه با تحت فشار گذاشتن، سرکوب و حذف منتقدان و مخالفان خود.

وی با اشاره به بحران پناهجویان ناشی از این درگیریها، گفت همه ما باید هم‌اکنون که اینجا در مجمع عمومی جمع هستیم به بحران پناهجویان رسیدگی کنیم و با آنها همدردی داشته باشیم و به این فکر کنیم که هر کسی از ما می‌توانست جای این آوارگان باشد و باید هم‌اکنون تصمیم درست بگیریم، حتی اگر سیاست این کار را دشوار کند.

رئیس جمهوری آمریکا در اشاره به بحران اوکراین و اقدام مسکو در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود، با بیان این‌که روسیه به‌دنبال احیای شکوه از دست رفته خود با استفاده از زور است، هشدار داد دخالت کرملین در امور همسایگان خود موجب کاهش احترام به آن کشور و تضعیف موقعیت روسیه در عرصه جهانی می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fd1172c-cede-4a41-8428-cefc59848646"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات