728 x 90

تشدید سرکوب ,

بی خبری از وضعیت 2 دختر جوان بازداشت شده توسط اطلاعات رژیم در کُردستان

-

بی خبری از وضعیت سحرفیضی و منیژه فاتحی
بی خبری از وضعیت سحرفیضی و منیژه فاتحی
دو دختر جوان کُرد به نام‌های "سحر فیضی" و "منیژه فاتحی" ، که اولی بیش از یک ماه و دیگری بیش از 165روز است توسط اطلاعات استان کردستان بازداشت شده‌اند، در وضعیت نامعلومی به‌سر می‌برند و از مکان نگهداری آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

، سحر فیضی (24ساله) دانشجوی کُرد اهل سقز پس از گذشت یک ماه تا کنون از سرنوشت و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

روز چهارشنبه 23 تیرماه سال 95، نیروهای لباس‌شخصی وزارت اطلاعات این دانشجوی کُرد را به علت شرکت در اعتصاب عمومی کردستان٬ بازداشت کردند و خانواده‌اش طی این مدت به نهادهای امنیتی مراجعه کرده ولی مسئولان تا به‌حال در مورد بازداشتش ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

بنا‌ به این گزارش، مأموران اطلاعاتی بدون داشتن مجوز قانونی با هجوم به خانه این دانشجوی سقزی، ضمن تفتیش و بازرسی منزل٬ وسایل شخصی او از قبیل؛ لب تاپ٬ گوشی تلفن همراه و چندین کتاب را ضبط کردند.

با گذشت یک ماه٬ از بازداشت این دانشجوی کُرد٬ وی هنوز حق ملاقات یا دسترسی به وکیل را نداشته و مسئولان امنیتی و قضایی هم‌چنان از پاسخ دادن در خصوص محل نگهداری و اتهامات وارده خودداری می‌کنند.

از سوی دیگر با گذشت 165روز از بازداشت منیژه فاتحی (22ساله) فرزند بهمن، اهل بوکان، توسط نیروهای اطلاعات تا اکنون از محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

؛ 15اسفند ماه سال گذشته بود ک نیروهای امنیتی در بوکان به منزل این شهروند کُرد رفته و پس از بازرسی و تفتیش کامل منزل، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

به گفته یکی از اعضای خانواده فاتحی، حدود ساعت 7 شب بود که سه تن از نیروهای امنیتی وارد منزل شده و بدون داشتن مجوز قضایی وی را بازداشت و به مکان نامعلومی بردند و به‌رغم تلاش و پیگیری خانواده تا اکنون نتوانسته‌ایم از سرنوشت او اطلاعی کسب کنیم و 165روز است دختر ما توسط مأموران اداره اطلاعات دستگیر شده و به‌شدت از این شرایط نگران هستیم".

وی افزود، ”با این‌که به‌طور مکرر به نهادهای امنیتی و قضایی مراجعه کردیم اما هم‌چنان از اتهام او و دلیل بازداشت فرزندمان بی‌اطلاع هستیم.".
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db3ee395-14ed-4cb3-af04-da50effe6136"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات