آخوند روحانی پیش از سفری که به نیویورک منتهی میشد، با نگرانی از «شرایط بسیار خطرناک منطقه» صحبت کرد. همزمان، کارگزاران و رسانههای دیگر رژیم هم از هر دو باند، در رابطه با بحران منطقه روی این مسأله تأکید دارند که غربیها با ادامه تحریم و فشار، میخواهند رژیم را مجبور کنند زهر منطقهیی را هم سر بکشد. مواضع متضاد سردمداران رژیم در این مورد نشان از معضل جدی آخوندها بر سر مسائل منطقهیی دارد. از یک طرف گرایش به خوردن زهر منطقهیی در ادامه زهر اتمی و از طرف دیگر این نگرانی که با خوردن این زهر و از دست دادن کامل آنچه که اسمش را عمق استراتژیک گذاشتهاند چگونه میتواند سرپا باقی بماند. این معضل و بنبستی که نظام گرفتار آن است پیامدها و عواقب بسیار ناگواری برای رژیم دارد که گسترش فضای ناامیدی، تزلزل، ریزش و بریدگی در بدنهٴ نظام و حتی مزدوران خارجی بخشی از آنهاست. ابراز نگرانی سرپاسدار مرتضی صفاری، در روز 25شهریور درباره خالی شدن اطراف خامنهای و تنهایی او، گویای همین واقعیت است او میگوید: «چگونه نباید نگران بود و نباید دغدغه داشت در حالی که... امروز همه عقب نشستهاند و رهبر یک تنه به خط مقدم رفته» .
حالا سوالی که مطرح میشود این است که رژیم چه راهحلی برای جلوگیری از این ریزش گسترده دارد؟ و چگونه میتواند با این بحران برخورد کند؟
از آنجا که در این بحران نیز مانند تمامی بحرانهایی که با آنها دست به گریبان است، در بنبست است، عملاً مجبور و ناگزیر است از سر ناعلاجی به راهحلهای پوشالی و مضحک چنگ بزند. برای نمونه، تلاش میکند با درست کردن فیلم درباره کشتههای رژیم در سوریه، مقداری هم که شده، در بسیجیها انگیزه پمپاژ کند. سایت شبکه خبر تلویزیون رژیم در این مورد نوشته است: «ده فیلم درباره شهدای مدافع حرم، ساخته دانشجویان... در بیش از ۱۵۰ دانشگاه کشور نمایش داده میشوند... ».
شهدای حرم هم، اسم دجالگرانهیی هست که رژیم بر روی کشتههای خودش در سوریه گذاشته. کشتههایی که کاروان بیپایانشان موج وحشت را در دل مزدوران رژیم انداخته است.
حالا سؤال این است که چرا این فیلمها را اول در دانشگاهها پخش میکند؟ بهدلیل اینکه در آستانهٴ اول مهر و آغاز سال تحصیلی از دانشگاها بهشدت میترسد. اما آیا موفق میشود که با این دجالگریها در محیط علم و آگاهی و سنگر آزادی حرف و خواست خودش را پیش ببرد؟.
حالا سوالی که مطرح میشود این است که رژیم چه راهحلی برای جلوگیری از این ریزش گسترده دارد؟ و چگونه میتواند با این بحران برخورد کند؟
از آنجا که در این بحران نیز مانند تمامی بحرانهایی که با آنها دست به گریبان است، در بنبست است، عملاً مجبور و ناگزیر است از سر ناعلاجی به راهحلهای پوشالی و مضحک چنگ بزند. برای نمونه، تلاش میکند با درست کردن فیلم درباره کشتههای رژیم در سوریه، مقداری هم که شده، در بسیجیها انگیزه پمپاژ کند. سایت شبکه خبر تلویزیون رژیم در این مورد نوشته است: «ده فیلم درباره شهدای مدافع حرم، ساخته دانشجویان... در بیش از ۱۵۰ دانشگاه کشور نمایش داده میشوند... ».
شهدای حرم هم، اسم دجالگرانهیی هست که رژیم بر روی کشتههای خودش در سوریه گذاشته. کشتههایی که کاروان بیپایانشان موج وحشت را در دل مزدوران رژیم انداخته است.
حالا سؤال این است که چرا این فیلمها را اول در دانشگاهها پخش میکند؟ بهدلیل اینکه در آستانهٴ اول مهر و آغاز سال تحصیلی از دانشگاها بهشدت میترسد. اما آیا موفق میشود که با این دجالگریها در محیط علم و آگاهی و سنگر آزادی حرف و خواست خودش را پیش ببرد؟.