728 x 90

اعتراضات و تظاهرات شهر کازرون - دیدنی‌ترین تصاویر

تصاویری فوق جمع‌آوری تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و خبرنگاران سایت مجاهد است که به‌صورت مستقیم از صحنه اعتراضات و تظاهرات مردم کازرون ارسال شده است.
در این تصاویر شاهد رزم دلاورانه جوانان غیور شهر کازرون و پیشتازی زنان قهرمان کازرونی هستید.
صبح پنجشنبه 27اردیبهشت مردم کازرون در اعتراض به جنایات چهارشنبه شب رژیم آخوندی بار دیگر دست به تظاهرات و اعتراض زدند که مورد حمله نیروهای سرکوبگر قرار گرفت و به درگیری بین مردم و پاسداران منجر شد. تشنج و درگیری در سطح شهر هم‌چنان ادامه دارد.
چهارشنبه شب، نیروهای اطلاعاتی و انتظامی به روی مردمی که در اعتراض به دستگیری گروه زیادی از جوانان شهر تجمع کرده بودند آتش گشودند و شماری از معترضان را به‌شهادت رساندند و شمار بیشتری مجروح و یا دستگیر شدند. بر اساس گزارشهای دریافتی تاکنون دست کم ۲تن از مردم به‌شهادت رسیده‌اند.
چهارشنبه شب، پس از شروع حمله جنایتکارانه نیروهای سرکوبگر به مردم بی‌دفاع کازرون، ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور از عموم مردم کازرون و شهرهای مجاور خواست به کمک مجروحان و حمایت از دستگیر ‌شدگان بشتابند.
رژیم آخوندی از چهارشنبه شب، برای جلوگیری از پخش اخبار خیزش مردم کازرون اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در این شهر را قطع کرد اما ابعاد درگیریهای به حدی بود که سرکردگان و رسانه‌های رژیم ناگزیر به اعتراف به آن شدند.
بر اساس گزارشات دریافتی، مأموران امنیتی و گارد ضدشورش رژیم با محاصره خیابانهای منتهی به میدان مرکزی شهر،با پرتاب مستمر گاز اشکآور، تلاش کردند مردم معترض را پراکنده کنند. اما مردم دلیر کازرون در دسته‌های جداگانه اقدام به تجمع و آتش زدن لاستیک در خیابان کردند.
مردم در ایستگاه‌های اتوبوس واحد با مزدوران رژیم درگیر شدند و شیشه‌های چند بانک دولتی را خرد کردند
در اعتراض به جنایات رژیم، و در پاسخ به فراخوان قبلی برای یک روز عزای عمومی و تعطیلی اداره‌ها و مغازه‌ها، بانکها و مغازه‌های شهر کازرون تعطیل شد.
چهارشنبه شب، مردم دلیر کازرون دو کانکس متعلق به پلیس را در میدان شهدا به آتش کشیدند. تاکنون ۴ماشین نیروهای سرکوبگر نیز توسط جوانان دلیر کازرون به آتش کشیده شده است
چهارشنبه شب ۲۶اردیبهشت ۹۷پس از درگیریها و شهادت هموطنان کازرونی یکی از جوانان غیور کازرون از سایر هموطنان درخواست کمک کرد.
همچنین یک زن شجاع کازرونی با گذاشتن یک فایل صوتی بر روی شبکه‌های اجتماعی سوگند یاد کرد که از مزدوران جنایتکار رژیم انتقام خواهد گرفت.
بر اساس خبرهای دریافتی، به‌دنبال درگیریهای چهارشنبه شب در کازرون بین مردم و نیروهای سرکوبگر؛ نیروهای رژیم در شیراز در وحشت از پیوستن مردم شیراز به کازرون؛ در حالت آماده‌باش در خیابانها مستقر شده‌اند.
اعتراضات و تظاهرات مردم بپاخاسته و جوانان دلیر کازرون پنجشنبه‌شب ۲۷اردیبهشت و بامداد جمعه ادامه یافت. این در حالی بود که قبل از آن گله‌های پاسداران و بسیجیان و یگان ویژه ضدشورش از شهرهای مختلف از جمله دهها خودرو و اتوبوس از نیروهای ضدشورش از اصفهان به کازرون منتقل شده بودند.

نیروهای سرکوبگر با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و پرتاب گاز اشک‌آور درصدد بودند با تظاهر کنندگان مقابله کنند. در درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر شماری از مردم مجروح و تعدادی از آدمکشان رژیم توسط معترضان گوشمالی داده شدند و از صحنه فرار کردند. در این درگیریها تعدادی از خودروهای نیروهای سرکوبگر در هم شکسته و چند مرکز حکومتی به آتش کشیدهشد. مردم با آتش زدن لاستیک و وسایل چوبی مسیر ورود خودروهای پاسداران و گارد ضدشورش را سد می‌کردند.

عوامل اطلاعاتی رژیم در تماس با مردم کازرون آنان را تهدید کرده‌اند که هر گونه اطلاع‌رسانی و افشاگری در مورد وقایع کازرون، عواقب سنگینی برایشان دارد. آنها حتی از ورود بستگان مجروحان به بیمارستانها جلوگیری می‌کنند و از پاسخگویی در قبال وضعیت آنها سر باز می‌زنند. شماری از مجروحان که وضعیت وخیمی دارند به بیمارستانهای شیراز منتقل شده‌اند.
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، روز پنجشنبه با درود به شهیدان قهرمان و مردم بپاخاسته و داغدار کازرون، خواهان آزادی بلادرنگ دستگیر ‌شدگان شد و عموم هموطنان را به یاری مجروحان فراخواند. خانم رجوی در همین رابطه خواستار اعزام هیأت تحقیق ملل‌متحد و نماینده کمیسر عالی حقوق‌بشر شد.

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات