728 x 90

اعتياد و مواد مخدر,

آمار اعتیاد نوجوانان را باور کنیم یا انکار کارگزاران رژیم را؟

-

آمار اعتیاد نوجوانان را باور کنیم یا انکار کارگزاران رژیم را
آمار اعتیاد نوجوانان را باور کنیم یا انکار کارگزاران رژیم را
در حالیکه بلای اعتیاد شیره جان جوانان این کشور را می‌کشد و هر روزه شتاب می‌گیرد، آمارها بیانگر ارقامی هستند ولی کارگزاران جنایتکار رژیم با قدرت تمام آن را انکار می‌کنند.

گوشه و کنار خیابانها وجود کودکان و نوجوانان سیگار به دست، خود گویای ماجراست. صحبت از اعتیاد دانش‌آموزان است که مدت ها است به سوژه‌ای برای تأیید و تکذیبهای بی‌پایان کارگزاران رژیم تبدیل شده است.

درباره اعتیاد کودکان برخی از سازمان  ها مدعی می‌شوند که 73 درصد از کودکان مبتلا به اعتیاد، پسر و 27 درصد از آنها دختر هستند. از لحاظ وضعیت تحصیلی نیز 31 درصد از آنها به سن مدرسه نرسیده‌اند، 36 درصد مدرسه نرفته‌اند، 20 درصد ترک تحصیل کرده‌اند و 13 درصد در حال تحصیل هستند که اغلب در مقطع دبیرستان درس می‌خوانند.

لازم به یادآوری است که از حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد درباره تعداد دانش‌آموزان معتاد پرسیدند، گفت: ”دانش‌آموز معتاد؟ نداریم“.

و بعد در حالی‌که صورتش را به ضبط صوت‌های آنها نزدیک‌تر کرد و گفت: ”نداریم. دانش‌آموزی که معتاد باشد که دیگر دانش‌آموز نیست“.

اما در دولت آخوند روحانی نیز حرف وزیر او این بود: ”دانش‌آموز معتاد نداریم. اگر هم کسی معتاد باشد، در خانه معتاد شده و بعد دانش‌آموز شده“.

دبیر شورای قلابی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رژیم در استان تهران خبر داد: ”دانش‌آموزان معتاد به یک بیمارستان مخصوص فرستاده می‌شوند. با این حال آموزش و پرورشی‌ها هنوز هم اعتیاد دانش‌آموزان را تأیید نکرده‌اند تا مشکل به راه‌حل قطعی برسد“.

محمدرضا آذرنیا گفت: ”نرخ شیوع اعتیاد در مدارس تهران ١,٢‌درصد است و در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده‌ایم“.

بیشتر بخوانید
رئیس انجمن مددکاری کشور می‌گوید دانش آموزانی که در سنین نوجوانی هستند، بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند: 'دانش آموزان دوره ابتدایی کمتر درگیر آسیبهای اجتماعی هستند، ولی دوران راهنمایی و دبیرستان حساس‌ترین دوره سنی یک دانش‌آموز بوده که حتی می‌تواند به مصرف دخانیات و مواد مخدر تشویق شود.'

موسوی چلک همچنین با بیان این‌که افرادی که در زمینه توزیع و قاچاق مواد مخدر فعالیت می‌کنند، بیشتر نوجوانان و جوانان را هدف خود قرار می‌دهند، ولی راه‌حلی برای کمک به این قربانیان معصوم ارائه نمی‌دهد و تنها شیوه و راه کارهای متجاوزین به حقوق این محرومان را بیان می‌کند.

با این وجود گفته می‌شود آمار ۱۵ درصدی دانش‌آموزان معتاد که اعلام می‌شود، میزان دانش‌آموزان مستعد و در معرض خطر ابتلاء به مواد مخدر است، و تنها نیم درصد از دانش‌آموزان واقعاً مواد مخدر را تجربه کرده‌اند ولی سکوت مسئولان آموزش و پرورش در برابر این موضوع، هم‌چنان ادامه دارد.

بودجه سالانه پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان: نفری ۵۰۰ تومان

این رسانه حکومتی در ادامه می‌نویسد: این‌که آمار اعتیاد بین دانش‌آموزان اعلام شود یا نشود، تنها موضوع مورد اختلاف سیاستگذاران این حوزه نیست. واقعیت این است که بودجه مقابله و پیشگیری با اعتیاد دانش‌آموزان به هیچ‌وجه تکافوی هزینه‌های لازم را نمی‌دهد. چندی پیش رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از این بودجه، گفته بود: 'در دنیا برای پیشگیری از اعتیاد به ازای هر دانش‌آموز ۲۰ دلار هزینه می‌کنند و این رقم در ایران به ازای هر دانش‌آموز نیم دلار است.'

وی با تأیید آمار ۳۰ هزار دانش‌آموز معتاد در کشور، از مسئولان خواسته بود برای اعتیاد کسانی که در حال تحصیل در وزارت آموزش و پرورش هستند، فکری کنند، زیرا با بودجه نیم دلاری برای اعتیاد دانش‌آموزان نمی‌توان کار موثری انجام داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d7bc563-e0c2-4350-8271-2fdfeba91080"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات