728 x 90

تشدید سرکوب ,اعدام در ملأ عام,اعدام دسته جمعي,

ایران: فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان اهل سنت در معرض اعدام

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
مقاومت ایران برای نجات جان شمار زیادی از زندانیان اهل سنت که در معرض مجازات مرگ قرار دارند فراخوان می‌دهد و خواستار مداخله فوری شورای امنیت ملل متحد، کشورهای عضو و مراجع و ارگانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر و گزارشگران ویژه ملل‌متحد برای جلوگیری از اجرای این احکام جنایتکارانه و ضدبشری است.

بعدازظهر روز دوشنبه ۱۱ مرداد (اول اوت) گله‌یی از نیروهای ویژه سپاه پاسداران به سالن ۱۰ بند ۴ زندان گوهردشت یورش برده و دهها تن از زندانیان اهل سنت را در حالی که بر دستها و پاهایشان زنجیر و بر دهانهایشان چسب زده و بر سرشان کیسه کشیده بودند، از بند خارج ساختند و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

ساعتهایی پیش از این انتقال، دژخیمان به‌منظور جلوگیری از اعتراض زندانیان، به کمک پاسداران درهای کلیه بندها و هواخوری زندان را بسته و اعلام وضعیت فوق‌العاده کردند. زندان گوهردشت در کنترل نیروهای سپاه پاسداران است.

مماشات با حکام جنایتکار ایران که اعدام ۱۲۰هزار زندانی سیاسی را در کارنامه خود دارند و هر روز شماری از جوانان ایران را اعدام می‌کنند، چیزی جز همسویی و تشویق برای ادامه این جنایتها نیست. مراودات سیاسی و اقتصادی با این رژیم باید به توقف مجازات اعدام مشروط شود و سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت مقابل عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ (اول اوت ۲۰۱۶)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7f9053a-d1b4-4eea-86b7-640a40e4311e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات