728 x 90

اخبار اروپا,بنیادگرایی اسلامی,

پاپ فرانسیس: اشتباه است که اسلام را با خشونت هم‌تراز کنیم

-

پاپ فرانسیس
پاپ فرانسیس
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان گفت: از نظر من معرفی کردن اسلام، هم‌تراز با خشونت، کار اشتباهی‌ست. تقریباً هر مذهبی، گروه کوچکی بنیادگرا دارد. کلیسای کاتولیک آن‌ها را دارد» .

پاپ فرانسیس، دهم مرداد ماه، در بازگشت از سفر پنج‌روزه از لهستان، در جمع خبرنگاران گفت: «اگر قرار باشد من از خشونت اسلامی صحبت کنم، آن‌موقع باید از خشونت مسیحی هم صحبت کنم ».

پاپ افزود: «من هر روز در روزنامه‌ها در ایتالیا، می‌خوانم که یک کسی دوست‌دخترش را به قتل رسانده، آن‌یکی مادر همسرش را به قتل رسانده، و این‌ها همه کاتولیک‌های غسل‌داده شده هستند» .

گفتگوی پاپ فرانسیس با خبرنگاران پس از آن انجام شده که صدها تن از مسلمانان فرانسه و ایتالیا، دهم مرداد ماه، در جریان نماز روز یک‌شنبه برای ابراز همدردی و همبستگی با مسیحیان این کشورها در مراسم دعا شرکت کردند.

پاپ فرانسیس در جریان مراسم روز جهانی جوانان، که به‌طور عمده تجمعی از جوانان کاتولیک از سراسر جهان است، گفته بود این مذهب نیست که خشونت را رهبری می‌کند.

رهبر کلیسای کاتولیک گفته بود «هم می‌شود با چاقو کسی را کشت، هم با زبان» . او از این‌که «پول» و قدرت ناشی از آن جای همه چیز را گرفته ‌انتقاد کرده و گفته است: «تروریسم وقتی متولد می‌شود که خداوندگار پول جای همه چیز را می‌گیرد» .

پاپ فرانسیس پرسیده بود «چقدر از جوانان اروپایی را بدون هیچ آرمانی به‌حال خود رها کرده‌ایم؟ بدون کار؟ چقدر از آنها را رها کرده‌ایم تا رو به مواد مخدر و الکل بیاورند و به گروه‌های بنیادگرا بپیوندند؟» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3d507ff-f7ee-4f75-86b0-240844310135"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات