728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,

هشدار فرانسوا اولاند نسبت به تهدید شبه‌نظامیان بنیادگرا

-

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه
رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه 5مرداد95 پس از حمله به کلیسایی در شمال پاریس و سربریدن کشیش سالخورده آن تأکید کرد: تهدید شبه‌نظامیان بنیادگرا علیه فرانسه و اروپا هیچگاه به اندازه امروز خطرناک نبوده است.

فرانسوا اولاند در یک نطق کوتاه تلویزیونی گفت نبرد علیه جنگ‌طلبی اسلامی هم در خارج و هم در داخل کشور طولانی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری رویتر، وی افزود: «در برابر این تهدید که هیچگاه تا به این اندازه برای فرانسه و اروپا تهدیدی بزرگ نبوده است، حکومت کاملاً مصمم است تا تروریسم را شکست دهد.

وی اظهار داشت: «حمله به کلیسا و کشتن یک کشیش، توهین به جمهوری است. وقتی که کشیش هدف قرار گرفت، این کل فرانسه بود که صدمه دید. اولاند تصریح کرد فرانسه در حال «جنگ» است.
رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «آنچه تروریستها می‌خواهند ایجاد تفرقه، انشقاق و شمشیر کشیدن خود ما به روی یکدیگر است».

اولاند به رهبر کاتولیک‌های جهان اطمینان داد که تمام تلاش خود را به کار خواهد برد تا کلیساهای فرانسه و مراکز دینی مورد حفاظت قرار گیرند.

گروگان‌گیری و حمله روز سه‌شنبه در فرانسه در حالی رخ داد که پس از حملات متعدد تروریستی در این کشور وضعیت اضطراری برقرار است.

در آخرین حمله مرگبار که روز ۲۴ تیرماه در شهر نیس در جنوب فرانسه صورت گرفت، ۸۴ تن کشته و بیش از ۳۰۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed04bc7f-2894-45c0-a7be-f9cde5ac703a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات