728 x 90

نماینده انگلستان در کمیته سوم مجمع عمومی: واکنش رژیم ایران به اعتراضات را نفرت‌انگیز می‌دانیم

کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد
کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد

نماینده انگلستان در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی که روز چهارشنبه ۲۵آبان در حمایت از قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و سرکوب مردم در قیام ایران بیان کرد گفت: «واکنش رژیم ایران به اعتراضات را نفرت‌انگیز می‌دانیم».
وی با بیان این‌که «حکم اعدامی که برای یک معترض در هفته گذشته اعلام شد، نشان‌دهنده وخامت تکان‌دهنده این وضعیت است» اضافه کرد: «به این دلایل، ما از تلاش‌های آلمان و ایسلند برای تشکیل جلسه ویژه شورای حقوق‌بشر در بیست‌وچهارم نوامبر استقبال می‌کنیم و امیدواریم این شورا تحقیقات کاملی در مورد نقض حقوق‌بشر مرتبط با اعتراضات در ایران را الزامی کند».
خاطر نشان می‌شود که نشست ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در هفته آینده سرکوب اعتراضات و وضعیت حقوق‌بشر در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

نمایندگی ایسلند در مقر سازمان ملل در ژنو روز ۲۰آبان در توئیتی از درخواست ایسلند و آلمان برای یک جلسه ویژه شورای حقوق‌بشر در مورد ایران خبر داد.

نمایندگی ایسلند در مقر سازمان ملل در ژنو نوشت:

ایسلند و آلمان درخواست یک جلسه ویژه شورای حقوق‌بشر HRC در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران را ارائه کرده‌اند. این درخواست توسط ۴۲کشور پشتیبانی می‌شود. این حائز اهمیت است که شورای حقوق‌بشر به وضعیت زنان و دختران در ایران در اعتراضات اخیر رسیدگی کند. ما با زنان و مردان شجاعی که برای حقوق خود اعتراض می‌کنند، ابراز همبستگی می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72681ae6-bc82-4001-814a-eec6c95d9d87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات