728 x 90

اخبار اروپا,

آخرین تحولات ترکیه: مردم هم‌چنان در میادین حضور دارند

-

در ترکیه مردم هم‌چنان در میادین حضور دارند
در ترکیه مردم هم‌چنان در میادین حضور دارند
با گذشت 24ساعت از وقوع کودتا از سوی نظامیان، مردم ترکیه با فراخوان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و بن علی یلدریم، نخست‌وزیر ترکیه در تمام میادین مهم در مراکز شهرها تجمع کردند.

آنها با تجمع در میادین تقسیم استانبول، قزل‌آی آنکارا، کوناک ازمیر و دیگر شهرها، حضور داشتند.

عصر روز گذشته 26تیر عده‌یی از شهروندان آنکارا با حضور در مقابل ساختمان مجلس ترکیه پس از یک دقیقه سکوت به قربانیان ادای احترام کرده و سرود ملی ترکیه را خواندند.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در جمع مردم در منطقه «کیسیکلی» استانبول گفت: «این توطئه توسط شما ملت ترکیه که از همان دقایق ابتدایی در میدانها حضور یافتید، خنثی شد، اما این امر نباید باعث بی‌تفاوتی ما نسبت به این موضوع شود، بلکه باید اتحاد و همبستگی خود را ادامه دهیم». .

وی با اشاره به بیاینه مشترکی که از سوی احزاب حاضر در پارلمان ترکیه منتشر شد، تصریح کرد: «از این امر استقبال می‌کنیم. ما همیشه به این نوع بیانیه‌ها، انسجام و برادری نیاز داریم. در صورت توجه به این اصول، از تمام موانع عبور می‌کنیم. آنچه اتفاق افتاد، نتیجه اقدام کانون هایی است که پیشرفت ترکیه را تحمل نمی‌کنند» .

رجب طیب اردوغان افزود: «من از قوه قضاییه هم قدردانی می‌کنم، زیرا در سراسر کشور بدون توجه به مقامات و رتبه‌ها هماهنگ با اعضای نیروهای امنیتی، حکم دستگیری این افراد را صادر و بازداشتشان کردند» .

رجب طیب اردوغان همچنین با نخست‌وزیر یونان تلفنی گفتگو کرد و خواستار بازگرداندن 8تن از کودتاچیان به این کشور شد. آنها با یک هلیکوپتر به یونان پناهنده شده بودند. نخست‌وزیر یونان نیز با تأکید بر این‌که کودتاها فاقد جایگاه در اصول دموکراسی هستند، گفت: «یونان به دولت منتخب و اراده ملی ترکیه احترام می‌گذارد» .

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه همچنین مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا طی تماس تلفنی درباره اعاده فتح الله گولن، تبادل نظر کرد. آنها همچنین آخرین تحولات ترکیه را مورد گفتگو قرار دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/715fdd67-0967-43e5-aba6-08338460348e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات