728 x 90

درگیری بر سر جانشینی خامنه‌ای اوج می‌گیرد

آخوند محمد یزدی و آخوند صادق لاریجانی
آخوند محمد یزدی و آخوند صادق لاریجانی

بحران رژیم در مرحله پایانی و کشاکش بی‌سابقه در رأس نظام بر سر جانشینی ولی‌فقیه فرتوت ارتجاع با پاسخ سرگشاده آخوند صادق لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آخوند محمد یزدی مهره اصلی خامنه‌ای در حوزه قم باز هم بالا گرفت.

آخوند صادق لاریجانی در پاسخ خود شیخ محمد یزدی که هنگام بالا گرفتن قیامهای سال ۸۸ تیغ‌کش اصلی خامنه‌ای علیه رفسنجانی بود به‌شدت مورد حمله قرار داد و به‌عنوان یک آخوند بی‌سواد و هتاک سکه یک پول کرد.

آخوند صادق لاریجانی در نامه به آخوند محمد یزدی با اشاره ضمنی به جنگ جانشینی ولایت بحران‌زده خامنه‌ای که هدفش از میدان بدر کردن رقبای آخوند جلاد ابراهیم رئیسی است نوشت: چندی است که نمایشی در کشور بر اساس سناریوهای از پیش طراحی شده، علیه اینجانب به‌راه افتاده است و احساس می‌کنم بازیهای صدا و سیما و برخی نهادهای دیگر به نقطه‌ای رسیده است که سکوت در مقابل آن جایز نیست.

رئیس تشخیص مصلحت نظام آخوندی خطاب به آخوند یزدی می‌افزاید: «متأسفانه اخیراً جنابعالی مطالبی مطرح کرده اید که علاوه برخلاف واقع بودن و موهن بودن، ریشه در همان امور دارد.

چرا به این وضعیت افتاده‌اید؟ در یک پاراگراف که از شما نقل کرده‌اند، خوبست که چند تا خلاف واقع گفته باشید و چند تا توهین؟!

گفته‌اید: "فلانی می‌گوید اگر این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید. آیا با رفتن شما قم به هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موّثر نبود، چه رسد که نجف بروید.

اما خود شما در عرصه تحقیق و پژوهش‌های علمی چه کرده اید؟

آیا جز با صدای بلند و داد و قال، به مسئولان و بزرگان توهین کردن و افترا زدن و تحقیر کردن، کار دیگری هم کرده اید؟

کافی است کسی نیم نگاهی به مکتوبات شما ذیل " کتاب القضاء " مرحوم سید صاحب عروه، بیندازد تا میزان اثر شما در حوزه معلوم شود و معلوم شود حد تحصیلات جنابعالی و استفراغ وسعتان در باب استنباط احکام. متأسفانه ظاهراً حتی توجه نکرده‌اید که " کتاب القضاء" کتاب استدلالی است، چقدر آنرا تخریب کرده‌اید. ایکاش شما صرفاً آنرا ترجمه می‌کردید که اقلاً خواننده بداند با سخنان چه کسی روبه‌روست.»

 

آخوند لاریجانی خطاب به شیخ محمد یزدی اضافه می‌کند:

«در شورای نگهبان، سخنان غیردقیق، غیرمستدل و حتی نامربوط شما برای اعضاء روشن است. اگر سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند، حرمت پیرمردی شما را پاس می دارند
همه این فضاسازیها نشان از آن دارد که یک پروژه بزرگتری در پس این القائات نهفته است و آن تخریب اینجانب و شاید هم تخریبهای دیگر. مسأله همین است».

 

آخوند صادق لاریجانی در بخش دیگری از نامه‌اش می‌نویسد:

«اگر مقصودتان ظاهر آن است، همین ساختمانهایی که شما از آن استفاده می‌کردید هم همین‌طور بود: ساختمان مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان که با لطایف الحیل از دست مسئولان آن وقت درآوردید و به‌عنوان نایب‌رئیس مجلس خبرگان محل کار خود قرار دادید، در همین قد و قواره و وزن بود، نفرمودید کاخ ساخته‌اند، بلکه با اشتیاق تمام به آن ساختمان نقل مکان فرمود».

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی همچنین به حرفهای یزدی درباره اعلام مرجعیت از سوی برخی در حوزه‌ها اشاره کرده و اضافه می‌کند:

«آقای یزدی مشکل اصلی جنابعالی این است که فکر می‌کنید قیم حوزه‌های علمیه هستید و می‌خواهید به همه امر و نهی کنید. متأسفانه شما خودتان را در جایگاهی می‌بینید که نه تنها مرجع تعیین کنید، بلکه به مراجع که شاید شاگرد آنها هم محسوب نمی‌شوید، امر و نهی کنید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1ca716a-629f-43b8-94b5-ea0d52e38833"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات