728 x 90

سوريه,دخالتهای ایران,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

ریاض نعسان آغا: استمرار جنایت رژیم اسد و حکومت آخوندی در حلب

-

ریاض نعسان آغا سخنگوی رسمی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه
ریاض نعسان آغا سخنگوی رسمی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه
ریاض نعسان آغا سخنگوی رسمی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه و مسئول پیشین رادیو تلویزیون سوریه در مصاحبه اختصاصی با سیمای آزادی بر همبستگی و اتحاد مردم و انقلابیون سوری با مردم و مقاومت ایران در مبارزه با رژیم آخوندی و رژیم اسد تأکید کرد.

ریاض نعسان در این مصاحبه درباره استمرار جنایت رژیم اسد و حکومت آخوندی در حلب، گفت:
ما از هجوم وحشیانه به حلب در حیرتیم و قابل فهم نیست که چرا این چنین قصد نابودی شهر بزرگی را دارند که از قدیمی‌ترین شهرهای تاریخی است. (رژیم) ایران و دیگر متحدان رژیم اسد برای نابودی این شهر (تلاش می‌کنند)، اما در مقابل، مردم ما توان ایستادگی پیدا کرده‌اند، شکست‌های زیادی به رژیم اسد رسید و باز هم ثابت شد که ارادهٴ مردم در دفاع از سرزمینشان و خودشان قوی‌تر از همه سلاحهایی است که به سمتشان نشانه رفته است.

سخنگوی رسمی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه در ادامه مصاحبه خود با سیمای آزادی، درباره همبستگی مردم و مقاومت ایران با انقلاب سوریه، گفت:
ما جداً مفتخریم که دوستان و برادرانی در ایران پیدا کرده‌ایم که عمق درد و رنج ما را درک می‌کنند و می‌دانند که ما بر حق هستیم؛ چنان‌که ما نیز می‌دانیم که آنها بر حق هستند. ما و شما در اپوزیسیون و مقاومت ایران و سوریه خواهان آزادی هستیم. ضمن این‌که ‌ای بسا ما آلترناتیو دستگاه حکومتی فاسد فعلی باشیم و قادر باشیم به نام خلق‌ها روابط دوستانه بین مردم دو کشور را در آینده مجدداً احیا کنیم و از شر این حاکمان خلاص شویم که مردمشان را به ذلت کشیده‌اند. چنان‌که دیده می‌شود، رژیم سوریه مردمش را می‌کشد و هم‌زمان حکومت ایران شهروندانش را برای کشتار برادرانشان در سرزمین مسلمانان می‌فرستد و به این‌صورت فرزندان ایران را در این جنگ‌ها قربانی می‌کند که بکشند یا کشته شوند. ما دلیلی برای این نمی‌بینیم جز این‌که ظلم با ظلم هم‌پیمان شده است؛ چنان‌که ما با هم هم‌پیمان شده‌ایم، مردم آزادیخواه سوریه و مردم آزادیخواه ایران با هم متحد شده‌اند. به این دلیل دیدار با اپوزیسیون ایران دیدار خوبی بود و ادامه خواهد داشت و آیندهٴ خوبی را خواهد ساخت که ایران وارد محیط عربی می‌شود و همین‌طور محیط عربی در اشتراک با ایران قرار می‌گیرد. ما شرکای فرهنگی و شرکای دینی در طول تاریخ هستیم و تا ابد همسایه خواهیم ماند. ما به حکم جغرافیا و به حکم تاریخ باید خلقهایمان با هم باشند تا آینده مرفهی را برای هر دو خلق مدیریت کنیم.

من به همه شرفا در ایران درود می‌فرستم و خواهان همکاری بیشتری با آزادگان در ایران هستم؛ با آنها که مخالف کشتار و خونریزی مردم دو کشور همسایه هستند. ما خواهان همکاری با آنان هستیم که در پی روابط حسنه بین دو همسایه‌اند؛ و خواهان آیندهٴ امن برای منطقه و برای خلق‌هایمان هستند، با آنها که خواهان برگشت روح رابطه تاریخی عظیم بین خلق‌های منطقه هستند، آنها که در پی این هستند که این منطقه، به نقطهٴ درخشش فرهنگی و تاریخی خودش برسد و جنگ‌ها در آن پایان یابد. این محقق نمی‌شود جز با ارادهٴ خلق‌های عربی و خلق ایران و همکاری همهٴ خلق‌های منطقه.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f141430-3d1a-404a-a5b9-f5c1bc34eb74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات