728 x 90

بحران اقتصادى ايران,

تبریز با ۲۵۰۰ هکتار بافت فرسوده آسیب پذیر

-

نمایی از شهر تبریز
نمایی از شهر تبریز
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای قلابی شهر تبریز روز یکشنبه 30خرداد 95 با اعتراف به 2500 هکتار بافت فرسوده در این شهر گفت: ”میزان آسیب‌پذیری تبریز به‌عنوان شهری زلزله‌خیز بیش از سایر مراکز استانهاست“.

علیرضا نوای باغبان افزود: ”2هزار و 500 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی آسیب‌پذیر در برابر زلزله در تبریز وجود دارد و مدیران شهری نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند“.

وی اضافه کرد: ”مناطق چهار، هفت و 10 شهرداری تبریز از بیشترین پوشش بافت فرسوده برخوردار هستند“.

باغبان گفت: ”اگر زلزله اخیر تبریز به جای ۳.۷ ریشتر، ۷.۳ ریشتر اتفاق می‌افتاد شاهد خسارات وخیم مخصوصاً در حاشیه شهر بودیم“.

بیشتر بخوانید:
فرسودگی نشأت گرفته از رژیمی فرتوت و فرسوده بر میهنمان سایه انداخته و هر روز بیشتر و بیشتر می‌گردد و جای جای این سرزمین را در می‌نوردد. شهردار منطقه 11 رژیم در تهران اعتراف کرد که 60 درصد مدارس بخش مرکزی تهران در بافت فرسوده قرار دارند.

نصراله آبادیان گفت: «محدود منطقه 11 شهرداری تهران با 131 مدرسه و 37هزار دانش‌آموز دارای 45 درصد بافت فرسوده شهری است که 73 مدرسه در بافت فرسوده قرار دارند» .

مدارس فرسوده، بلای جان دانش‌آموزان ایذه و باغملک

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس رژیم در خوزستان از بیشترین آمار تعداد مدارس خطرساز که مربوط به ایذه و باغملک با حدود ۳۴ درصد مدرسه فرسوده است، خبر داد.
رضا رضایی با ناامیدی گفت: ”سال گذشته قرار بود بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود که ۴۶ میلیارد تومان از این اعتبارات اختصاص پیدا نکرد، اکنون نیز افق روشنی نداریم که در سال ۹۵ چه اتفاقی خواهد افتاد “.

این کارگزار رژیم اضافه کرد: ”اکنون نیاز است سه هزار کلاس درس به فضای آموزشی استان افزوده شود؛ با وجود کمبود اعتبارات باز هم برای ما قابل‌قبول نیست که مدرسه‌ای از میز و صندلی مناسب که از ابتدایی‌ترین نیازهای دانش‌آموزان هستند برخوردار نباشد“.

یک سوم مدارس کشور با زلزله پنچ ریشتری تخریب می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش رژیم به نا ایمن بودن مدارس در سراسر کشور اعتراف کرد و گفت: «هم اکنون یک سوم از فضای آموزشی کشور استاندارد نیست و یک زلزله 5 ریشتری می‌تواند این فضاها را تخریب کند» .
وی که روز سه‌شنبه 11خرداد در جشنواره خیران مدرسه ساز در تهران سخنرانی می‌کرد به‌منظور زمینه‌سازی برای اخاذی از مردم افزود: «آموزش و پرورش به تمام مردم ایران تعلق دارد و وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند 13 میلیون دانش‌آموز، 1 میلیون معلم و 105هزار مدرسه کشور را اداره کند و همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند» .

سه میلیون و 400هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاها

همچنین یکی از معاون بنیاد مسکن رژیم به وجود سه میلیون و 400هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در کشور اعتراف کرد. عزیزالله مهدیان روز سه‌شنبه 11خرداد، در جمع رسانه‌های حکومتی، کل واحدهای مسکونی روستایی را پنج میلیون و 200هزار واحد اعلام کرد و افزود: «در حال حاضر 39 درصد واحدهای روستایی ما مقاوم و 61 درصد غیرمقاوم است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7a78e36-7809-46c6-b4a2-7186bf172464"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات