728 x 90

جهان اخبار اقتصادی,

گسترش قاچاق انسان در دریای مدیترانه

-

قاچاق انسان
قاچاق انسان
کارشناسان دانشگاه پالرمو در ایتالیا می‌گویند گشتهای اتحادیه اروپا که در دریای مدیترانه برای نجات مهاجرین گشت می‌زنند باعث می‌شوند که قاچاقچیان انسان ثروتمندتر شوند.

کارلو امینتا و پاؤلو دی بیتا در گزارشی که با همکاری جری ویرارا دادستان کل شهر پالرمو یکی از سرشناس‌ترین محققان قاچاق انسان تهیه کردند می‌گویند گشتهای دریایی در مدیترانه باعث شده‌اند که مهاجرین غیرقانونی بیشتر شوند و این افزایش تاثیرات مثبتی را بر روی فعالیتهای قاچاقچیهای انسان داشته است.

این کارشناسان در تحقیقاتشان در زمینه پدیده مهاجرت و اقتصاد دریافتند که افزایش سلامتی عبور از دریا و عملیات نجات مهاجرین باعث شده تا کار قاچاقچیان انسان پر رونق‌تر و جاذب تر شود. آنها می‌گویند از ابتدای شروع گشتهای دریایی در اواخر سال 2013 حضور مهاجرینی که می‌خواستند از اریتره، اتیوپی، گامبیا، مالی، نیجریه، سنگال، سومالی و سودان به ایتالیا بروند ماهانه 900نفر بیشتر شده و با فرض این‌که هر مهاجر به‌طور متوسط مبلغ 1430 دلار به قاچاقچیها پرداخت کرده باشد هر ماه مبلغ یک میلیون و 300هزار دلار بیشتر به جیب آنها سرازیر شده است و این مبلغ تنها یک چهارم درآمد سالانه قاچاقچیهای انسان از 60 میلیون دلاری است که در هر سال به‌دست می‌آورند. کارشناسان اضافه می‌کنند که سود خالصی که به‌دست قاچاقچیها می‌رسد 40 میلیون دلار است.

اولین مأموریت نجات مهاجرین غیرقانونی در دریای مدیترانه که ایتالیا تحت نام ماری نوستروم انجام داد در اکتبر سال 2013 در مقابل جزیره لامبیدوسا بود که در آن 366 نفر جان خود را از دست دادند و از آن تاریخ به بعد عملیاتهای مختلف دیگری تحت نظارت اتحادیه اروپا و برخی سازمانهای مجتمع مدنی به آن اضافه شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc2206d4-de68-4401-8fce-a5664d8c0eb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات