728 x 90

خودکشی در ایران,

خودکشی اعتراضی یک دختر دانش‌آموز در تهران

-

خودکشی دختر 16ساله دانش‌آموز سال سوم دبیرستان  در تهران
خودکشی دختر 16ساله دانش‌آموز سال سوم دبیرستان در تهران
صبح روز سه‌شنبه 18خرداد یک دختر 16ساله دانش‌آموز سال سوم، در یک حرکت اعتراضی، در یکی از دبیرستان دخترانه، واقع در شهرک غرب تهران، پس از آخرین امتحان دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت.

به گزارش رسانه‌های حکومتی این دختر دانش‌آموز، پس از امتحان دادن و انداختن عکس یادگاری با معلم و همکلاسی‌هایش در سرویس بهداشتی مدرسه خود را حلق آویز کرد.

طی روزهای اخیر دانش‌آموزان سال سوم دبیرستانهای سراسر کشور در اعتراض به سخت بودن سؤالات در مقابل آموزش و پرورش شهرهای مختلف تجمع اعتراضی برگزار کرده و کتابهای درسی خود را آتش زدند.

آخوند علیرضا سلیمی عضو مجلس ارتجاع به افزایش خودکشی دانش‌آموزان اعتراف کرد و در این رابطه گفت: «موضوع خودکشی این دانش‌آموز به‌طور قطع در مجلس بررسی خواهد شد چرا که آمار خودکشی دانش‌آموزان به بیش از 10 مورد در سال تحصیلی جاری رسیده است و مسئولان آموزش و پرورش باید در این رابطه پاسخگو باشند» .

روز دوشنبه 11خرداد 95 نیز دختر14ساله‌یی د‌ر تهران دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه 30و31اردیبهشت نیز سه دختر نوجوان 16، 17 و 18ساله در شهرهای مشهد و تهران با خودکشی به زندگی خود پایان دادند.

دختر نوجوان 12ساله‌یی عصر روز دوشنبه 27اردیبهشت با پرتاب خود از طبقه چهارم ساختمانی در مشهد دست به خودکشی زن و متأسفانه جان باخت.

شب سه‌شنبه 27اردیبهشت دختر 24ساله‌ای با پریدن از روی پل استقلال در خیابان هنگام تهران دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت.

خودکشی دختران نوجوان در حاکمیت زن‌ستیز آخوندی در سال جدید گسترش یافته است که نتیجه فقر و ناامیدی در میان آنان است.

بیشتر بخوانید
فاجعه دردناک و تأسف‌بار خودکشیهای متعدد در هفته‌های اخیر در اثر گسترش فقر و ناامیدی و در اعتراض به اقدامات ستمگرانه رژیم آخوندی در حال گسترش است.
حسن هاشمی، وزیر بهداشت کابینه آخوند روحانی به آمار بالای افسردگی د‌ر ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتراف کرد و گفت: ”۱۲ درصد از جامعه ما دچار افسردگی هستند و این موضوع نیاز به درمان دارد“.
وی که روز یکشنبه 19اردیبهشت95 در جلسه‌یی، در مورد بررسی پیشگیری از خودکشی سخنرانی می‌کرد افزود: ”در زمینه سلامت روان مشکلات قابل توجهی در ایران وجود دارد که متأسفانه این مباحث هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولان انکار می‌شود “.
در این جلسه یکی دیگر از رؤسای وزارت بهداشت رژیم به گسترش خودکشی اعتراف کرد و گفت: ”ابعاد اجتماعی خودکشی باید مورد توجه قرار گیرد… افراد بیکار بیش از دیگران دست به خودکشی می‌زنند همچنین میزان خودکشی در روستا‌ها ۳۰ درصد و مناطق شهری به ۷۰ درصد رسیده است“.

احمد حاجبی سن اقدام به خودکشی را بین ۱۵ تا ۲۴ سال اعلام کرد و افزود: ”بیشترین موارد خودکشی در افراد دیپلمه دیده شده است “.

خبرگزاری حکومتی ایسنا که این خبر را منعکس کرد افزود: ”از تعداد افرادی که سال گذشته در ایران دست به خودکشی زده‌اند تا کنون آماری از سوی وزارت بهداشت منتشر نشده است. اما بر اساس گزاش ۲۶ مرداد سال ۱۳۹۳ روزنامه مشرق و به‌نقل از رئیس سازمان پزشک قانونی کشور، در سال گذشته ۴۰۵۵ نفر بر اثر خودکشی در ایران فوت کرده‌اند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08dcb5bb-8232-4436-8013-608b112b2f53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات