728 x 90

همبستگی سندیکای رانندگان دانمارک با ۵۰هزار عضو با کامیون‌داران اعتصابی در ایران

همبستگی سندیکای رانندگان دانمارک با ۵۰هزار عضو با کامیون‌داران اعتصابی
همبستگی سندیکای رانندگان دانمارک با ۵۰هزار عضو با کامیون‌داران اعتصابی

بخش حمل‌ و نقل فدراسیون متحد کارگران دانمارک که دارای ۵۰هزار عضو است، با صدور بیانیه‌یی، حمایت کامل خود را از اعتصاب رانندگان کامیون در ایران ابراز و با آنها اعلام همبستگی کرد.

این بیانیه‌یی طی برنامه‌یی در مقابل مقر این سندیکا با حضور رئیس و ۲۰تن از اعضای هیأت مدیره آن قرائت شد.

یان ویلادسِن رئیس بخش حمل‌ و نقل فدراسیون متحد کارگران دانمارک با قرائت این بیانیه، گفت: «بخش حمل‌ و نقل در فدراسیون متحد کارگران دانمارک...، از جانب ۵۰۰۰۰عضوی که سازمان ما نماینده آنهاست، به‌طور کامل همبستگی خود را با رانندگان کامیون در ایران که در حال اعتصاب هستند، ابراز می‌دارد.

این اعتصاب از مناطق استانهای قزوین، لرستان، آذربایجان شرقی و مازندران شروع شد و اکنون به ۳۱استان در ایران گسترش پیدا کرده است».

سندیکای رانندگان دانمارک در ادامهٔ بیانیهٔ خود، خواسته‌های کامیون‌داران اعتصابی در ایران را برشمرده و از آنها حمایت کرده است.

یان ویلادسِن رئیس بخش حمل‌ و نقل فدراسیون متحد کارگران دانمارک همچنین تأکید کرد که بر طبق اطلاعاتش اتحادیه جهانی رانندگان، آی تی اف، مشکلات مزد پایین و امنیت رانندگان را به‌صورت فوق‌العاده در دستور کار خود قرار داده است.

 

نوزدهمین روز اعتصاب رانندگان کامیون

روز پنجشنبه ۱۹مهرماه، اعتصاب کامیون‌داران زحمتکش نوزدهمین روز خود را سپری می‌کند. خبرهای رسیده حاکی از استمرار اعتصاب در شهرهای مختلف از جمله در اردبیل، اصفهان، مبارکه، زرین شهر، بندر موسوم به امام و شیراز است.

روز پنجشنبه ۱۹مهرماه رانندگان اعتصابی اردبیل و مبارکه در اعتراض به گرانی قطعه و کم بودن نرخ کرایه در پایانه بار این شهرها دست به تجمع و اعتراض زدند.

روز چهارشنبه ۱۸مهر۹۷ رانندگان و کامیون‌داران اعتصابی اصفهانی در شاپور جدید از مقابل محل اعلام بار شهری در خیابان باباگلی راهپیمایی کردند.

روز چهارشنبه هجدهم مهر ماه رانندگان زحمتکش کامیون و خودروهای سنگین هجدهمین روز اعتصاب خود را سپری کردند. گزارشها حاکی از ادامه اعتصاب در بسیاری از شهرها از جمله اصفهان، لنجان، مبارکه، زرین شهر، شهرضا، تبریز، شهرکرد، بندر موسوم به امام، دیزیچه، دورود و بندرعباس است.

اعتصاب کامیون‌داران در ۱۸روز گذشته در ۳۲۰شهر گسترش یافته است.

 

صبح چهارشنبه ۱۸مهر رانندگان اعتصابی کامیون و تریلی‌داران در اصفهان، زرین شهر و مبارکه در اعتراض به عدم پاسخگویی به‌ درخواستهایشان، در مقابل استانداری و فرمانداری رژیم در این شهرها دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی به خواسته‌هایشان شدند.

 

کارگزارن رژیم غارتگر آخوندی با ارسال پیامک به برخی از کامیون‌داران اعتصابی و معترض مبارکه آنها را به سوزاندن کارت هوشمند تهدید کرده و از آنها خواسته‌اند تا خود را به اطلاعات رژیم معرفی کنند.

علاوه بر این رژیم آخوندی در شهرهای مختلف، با ارسال پیامک‌هایی رانندگان اعتصابی را به قطع سهمیه سوخت تهدید کرد. اما کامیون‌داران اعتنایی به این تهدیدهای رژیم نکرده و به اعتصاب خود ادامه داده‌اند.

 

عضو مجلس رژیم: پایانه مبارکه شده پارکینگ

زهرا سعیدی عضو مجلس ارتجاع ضمن اعتراف به اعتصاب رانندگان کامیون در ۲۰روز گذشته گفت دیروز رفتم مبارکه می‌بینم که تابلوی پایانه آمده پایین و شده پارکینگ.

در ادامه اعتصاب رانندگان زحمتکش کامیون و خودروهای سنگین که به ۳۲۰شهر گسترش پیدا کرده است، روز گذشته ۱۸مهر۹۷عضو مجلس ارتجاع در رابطه با اعتصاب کامیون‌داران و عدم پاسخگویی کارگزاران رژیم به خواسته آنها گفت: نزدیک به ۲۰روز است که کامیون‌داران دارند اعتراض می‌کنند ولی ما برای آنها چه کردیم؟

 

دویچه وله آلمان:‌ اعتصاب کامیونداران و بازاریان در ایران

در تداوم دور جدید اعتصاب کامیون‌داران، شمار دیگری از آنان دستگیر شده‌اند. "اشد مجازات" بازداشت‌شدگان را تهدید می‌کند. پیش‌تر نیز گزارش‌هایی از اعتصاب مغازه‌داران و "جو سنگین امنیتی" در برخی شهرهای ایران منتشر شده بود.

در ادامه دور جدید اعتراض‌های رانندگان کامیون و تریلی در ایران، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه روز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه (نهم اکتبر) از دستگیری ۱۰ نفر به اتهام "ایجاد مزاحمت" برای کامیون‌داران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، محمدرضا عدالتخواه هم‌زمان با اعلام این خبر، به "اخلال‌گران جاده‌ای" هشدار داد و گفت: «در صورت وقوع این جرم با متهمان به شدت برخورد خواهد شد.»

این مقام قضایی استان کرمانشاه گفت: «اگر کسی مزاحمتی مثل سنگ‌پرانی به کامیونی داشته باشد که منجر به انحراف، صدمه و یا آسیب راننده شود و حتی خدای نکرده راننده‌ای فوت کند، می‌تواند عنوان اتهامی قتل عمد را برای پرتاب‌کننده سنگ به دنبال داشته باشد.»

محسن کرمی، سرپرست دادسرای قزوین نیز روز گذشته از دستگیری ۱۷ نفر در این استان خبر داده و گفته بود که آنها به کامیون‌داران "تعرض" کرده‌اند.  

سرپرست دادسرای قزوین حتی گفته بود: «ما بر حسب وظیفه اشد مجازات را برای آنان تقاضا خواهیم کرد و اگر محاربه آن‌ها محرز شود احکام سنگینی همچون اعدام در انتظار آنها خواهد بود.» او افزوده بود که «بخش زیادی از این اتفاقات جنگ روانی برای اخلال در امنیت کشور است و واقعیت خارجی ندارد .

 

درود مریم رجوی به رانندگان اعتصابی

خانم مریم رجوی، با درود به رانندگان شریف اعتصابی از عموم مردم به ویژه جوانان خواست به حمایت و همبستگی با آنها بشتابند. وی دستگیریها و اقدامات سرکوبگرانه علیه رانندگان را نشان دهنده آسیب پذیری رژیم آخوندی در مقابل اعتصاب یکپارچه رانندگان و کامیونداران توصیف کرد و افزود: آخوندهای حاکم بزرگترین دزدان تاریخ ایران هستند که نه می‌خواهند و نه می توانند به درخواستهای برحق رانندگان اعتصابی پاسخ دهند. خانم رجوی تمامی مراجع مدافع حقوق بشر و حقوق کارگران و اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری را به حمایت از اعتصابگران و اقدام فوری برای آزادی دستگیرشدگان فراخواند. وی گفت:‌ رژیمی که زحمتکشان را به‌خاطر اعتصاب تهدید به اعدام می‌کند، باید از جامعه جهانی طرد شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a386e6c8-a9cf-40d4-acea-d0391c38bee9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات