728 x 90

اخبار حوادث,اخبار کارگری,

حادثه حین کار، جان کارگر سنندجی را گرفت

-

مرگ کارگر سنندجی به علت فقدان ایمنی در محیط کار
مرگ کارگر سنندجی به علت فقدان ایمنی در محیط کار
یک کارگر ساختمانی اهل سنندج به علت فقدان ایمنی در محیط کار به‌شدت مجروح شد و صبح امروز 11خرداد 95 در بیمارستانی در سنندج فوت کرد.

کارگر زحمتکش هیمن غفوری 31ساله و پدر یک دختر 5ساله، روز گذشته در اثر سقوط بالابر مجروح گشته و پس از انتقال به بیمارستانی در مرکز استان کردستان به علت وخامت حالش در گذشت.

بیشتر بخوانید:
به‌دلیل فقدان ایمنی در محیط کار، دو کارگر محروم در تهران و بندر شاهپور جان باختند.
در تهران یک کارگر 21ساله بر اثر گرفتار شدن بین بالابر فروشگاه و دیوار سقف، جان خود را از دست داد. این حادثه مرگبار روز جمعه 7خرداد در خیابان زعفرانیه و در یک کارگاه شیرینی پزی رخ داد.
همچنین کارگری در بزرگترین واحد پتروشیمی ایران در بندر شاهپور جان خود را از دست داد. وی که لبه حوضچه برج خنک‌کننده ایستاده بود، در حین انتقال و جابه‌جایی لوازم داربست تعادل خود را از دست داده و به درون حوضچه‌یی به عمق حدود 6متر سقوط می‌کند و در لحظه جان باخت. این در حالی است که هفته گذشته نیز انفجار در خط لوله انتقال گاز در منطقه نفت‌خیز گچساران منجر به کشته شدن یک نفر و معلولیت یک نفر دیگر از ناحیه پا شده بود.

مرگ سالانه 2000 کارگر حین کار در ایران

» بررسیها نشان می‌دهد، سالانه در حدود 2000نفر در حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست می‌دهند که این مسأله نیز در حوزه معادن و کار‌های ساختمانی قرار می‌گیرد. یکی از معاونین وزارت کار هم می‌گوید: ”بیماریهای شغلی منتهی به مرگ کارگران برخاسته از محیطهای کاری آکنده از مواد و گاز های خطرناک، حدود 12 برابر حوادث و سوانح مرگبار فیزیکی است“ » (خبرگزاری حکومتی ایرنا- 11 اردیبهشت 95)
تردیدی نیست که آمارهای ارائه شده توسط رژیم آخوندی، در هر موردی به‌ویژه در ارتباط با توده‌های میلیونی کارگر همیشه با واقعیت، اختلاف فاحش داشته و دارد. اما همین آمار اعلام شده قربانیان، توسط رژیم نیز، بیانگر واقعیتی هولناک در مورد شرایط کار و وضعیت کارگران در فاشیزم مذهبی حاکم بر ایران است.

در کنار شدت کار و بهای نازل نیروی کار کارگران و استثمار آنها در ایران که موجب جمع شدن ارزشهای اضافی هزار و چند درصدی نزد صاحبان سرمایه می‌گردد، حکومت آخوندی همچنین از مکانیسمهای دیگری مانند کاهش حداکثری هزینه تولید نیز در جهت افزایش چپاول و غارت دسترنج کارگران استفاده می‌کند. رذیلانه‌ترین و در عین‌حال در دسترسترین راه و روش کاهش هزینه تولید، حداکثر صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به ایمن سازی شرایط و محیط کار و تولید می‌باشد. شرکتهای دولتی و شبه دولتی و پیمانکاران وابسته به آنها، به قیمت در خطر بودن همیشگی جان توده‌های کارگر در محلهای کار و تولید به این عمل شریرانه مبادرت کرده و می‌کنند.

فقدان وسایل و تجهیزات پیشرفته‌ایمنی و عدم توجه مطلق به شرایط قلمرو های تولیدی و کاری خطرناک مانند معادن، ساختمان و کار با مواد آتش‌زا و مضر برای سلامتی انسان و… طی سال‌های اخیر عامل اصلی تمامی سوانح کاری منتهی به کشته شدن و یا ناقص گشتن فیزیکی کارگران بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8c0b643-b91e-4225-baa1-d2bb2eee690c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات