728 x 90

نیویورک تایمز: رسانه‌های ایران سؤال می‌کنند قاآنی، فرمانده سپاه قدس کجاست؟

قاآنی سرکرده نیروی تروریستی قدس
قاآنی سرکرده نیروی تروریستی قدس

نیویورک تایمز، روز ۱۵مهر در گزارشی درباره زنده بودن یا کشته شدن قاآنی سرکرده نیروی تروریستی قدس نوشت: رسانه‌های خبری ایران پرسیده‌اند: سرلشکر اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس کجاست؟ این پرسش در حالی مطرح شده است که ایران در انتظار یک ضدحمله احتمالی از سوی اسراییل است.

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که مقامات هنوز پاسخ روشنی به این سؤال نداده‌اند. سایت خبری تابناک اعلام کرده که افکار عمومی منتظر خبر زنده بودن قاآنی هستند. هم‌چنین، سایت شهر خبر، بیوگرافی کاملی از سابقه طولانی قاآنی منتشر کرده است.

نگرانی‌ها درباره وضعیت قاآنی پس از گزارشهایی از رسانه‌های اسراییلی و عربی مبنی بر احتمال کشته یا زخمی شدن او در یکی از حملات اخیر اسراییل به بیروت افزایش یافته است. سپاه پاسداران هنوز بیانیه‌یی درباره وضعیت یا محل حضور وی صادر نکرده است. آخرین باری که قاآنی در تصاویر دیده شد، در دفتر حزب‌الله در تهران و دو روز پس از کشته شدن حسن نصرالله، رهبر این گروه در لبنان بود.

سه مقام ایرانی اعلام کردند که ژنرال قاآنی هفته گذشته به بیروت سفر کرده بود تا با مقامات ارشد حزب‌الله دیدار و در بازسازی پس از حملات اسراییل کمک کند. اما سکوت مقامات ایرانی درباره او، نگرانی‌ها را تشدید کرده است. رسانه‌های ایرانی خواستار شفاف‌سازی و تأیید وضعیت قاآنی شده‌اند و تابناک پیشنهاد کرده است که برای آرامش افکار عمومی، ویدئوی کوتاهی از او منتشر شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eac6ba16-6ea7-4f9b-a94e-310576ba3e15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات