728 x 90

تشدید سرکوب ,اعدام دسته جمعي,

اعدام جنایتکارانه سه زندانی در مشهد و نوشهر

-

اعدام
اعدام

اعدام دو زندانی در نوشهر

دو تن از شهروندان نوشهر که احتمالاً یکی از آنها حین ارتکاب جرم زیر 18سال سن داشته است سحرگاه امروز سه‌شنبه 11خردادماه در زندان نوشهر اعدام شدند.

یکی از این زندانیان به نام «احسان بایی لاشکی» پس از تحمل 9سال حبس اعدام شده است.
 

اعدام یک زندانی در مشهد

روز چهارم خردادماه، یک زندانی در شهر مشهد اعدام شد. قوه ‌قضاییه آخوندها با تأیید این خبر، صبح روز چهارشنبه این زندانی را اعدام کرد.


بیشتر بخوانید:
7خرداد 95: گراند ریپورت در گزارشی از گسترش اعدامها، در ایران تحت حاکمیت آخوندی نوشت: «رژیم ایران 11جوان را در زندان گوهردشت کرج اعدام کرد، یک نوجوان در میان آنها دیده می‌شود. در همین روز 5زندانی دیگر توسط این رژیم اعدام شده بودند. مهدی رجایی جوان‌ترین قربانی بود که شناسایی شد و در زمان دستگیری‌اش تنها 16سال داشت» .

این منبع افزود: «در پاسخ به این جنایات مدیا اکسپرس گزارش داد که سازمان حقوق‌بشر ایتالیایی به قابیل دست نزنید گفته است، اعدام تمامی جوانان را محکوم می‌کند. الیزابتا زامپاروتی نماینده به قابیل دست نزنید گفته است ”بکارگیری شوک‌آور مجازات اعدام که علیه نوجوانان انجام می‌شود، نقض آشکار توافقها و کنوانسیونهای بین‌المللی است که رژیم ایران نیز آن را امضا کرده است. این اعدامها نشان‌دهنده چهره خونین یک رژیم است که روزانه درگیر سرکوب شهروندانش است“.

گراند ریپورت افزود: «گروه سی.اس.دی.اچ. آی یا کمیته حمایت از حقوق‌بشر در ایران نیز به مدیا اکسپرس گفت: این گروه مجازاتهای وحشیانه و اعدام جوانان در ایران را قویاً محکوم می‌کند» .

علاوه بر این دبلیو.اچ.آر.آی. ای انجمنی که در سازمان ملل‌متحد به ثبت رسیده است با انتشار اطلاعیه‌یی به مدیا اکسپرس گفت: «وضعیت حقوق‌بشر در ایران از شروع سال جدید بدتر شده است. کشتار و بازداشتها گسترده است... وضعیت حقوق‌بشر در ایران تغییر نکرده است» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c050b88-9e53-4dcd-b7e8-d9c1cabfc154"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات