728 x 90

تصادفات رانندگى,

تصادفات خراسان شمالی، با ۲۵۷ کشته در سال

-

تصادفات جاده‌یی در ایران
تصادفات جاده‌یی در ایران
مدیرکل پزشکی قانونی رژیم در خراسان شمالی گفت: ”بر اساس آمار استخراج‌ شده از کل متوفیان تصادفات سال گذشته در استان که 257نفر بودند، 140نفر به‌دلیل شدت جراحات در صحنه تصادف جان باختند، 20نفر حین انتقال به بیمارستان و مراکز درمانی، 96نفر در بیمارستان و محل فوت یک نفر نامعلوم بود“.

بابک سلحشور افزود: ”در تصادفات استان خراسان شمالی طی سال گذشته ۵۴ درصد از متوفیان سر صحنه تصادف جان ‌باخته‌اند که ۴۶ درصد متوفیان تصادفات، راننده‌ها بودند“.

وی اضافه کرد: ”پس از رانندگان متوفی، سرنشین‌ها با تعداد 106نفر و عابران با تعداد 30نفر در رتبه بعد قرار دادند “.

بیشتر بخوانید:
ایران یکی از پنج کشور اول دنیا در مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی است. مقصر این مرگهای جاده‌ای کیست؟ آنهایی که خودروهای ناامن می‌سازند و یا خودروهایشان آتش می‌گیرد، ترمزها و کیسه هوا کار نمی‌کند و دهها مشکل ایمنی دیگر دارد یا کسانی که جاده‌های غیراستاندارد می‌سازند، یا آنها که در وزارتخانه‌ها مشغول غارت بودجه‌های سالیانه هستند؟

اسکندر مومنی سرکرده، جانشین نیروی انتظامی رژیم گفت: ”در طول تعطیلات نوروز به‌طور متوسط هر ساعت یک نفر در جاده‌های ایران جان خود را از دست داده است و واژگون شدن خودروها هم افزایش یافته که نگران‌کننده است“. (پایگاه خبری ۱۵/۱/۹۵)

مسعود حبیبی رئیس سازمان موسوم به جوانان هلال احمر رژیم با اشاره به این‌که روزانه ۱۰۰ ایرانی به‌دلیل حوادث ترافیکی نقص‌عضو پیدا می‌کنند، گفت: ”این در حالیست که روزانه ۵۰ نفر نیز بر اثر تصادفات فوت می‌کنند و ۱۷ برابر آن (850نفر) نیز دچار مصدومیت می‌شوند“. (خبرگزاری حکومتی تسنیم۱۵/۱/۹۵)

آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد ایران با نزدیک به 50 کشته در هر 100هزار نفر، جزو کشورهای منطقه قرمز (خطرناک) در رانندگی به‌شمار می‌رود. این آمار که بر اساس دو شاخص تعداد کشته شدگان تصادفات و تعداد کشته شدگان جاده‌ای نسبت به هر 100هزار نفر جمعیت تهیه شده، می‌گوید وضع ایران از گذشته بدتر است، زیرا قبلاً تعداد کشته شدگان در هر 100هزار نفر، حدود 35نفر بود اما حالا به نزدیک 50نفر رسیده است.

اما در آمارهای داخلی که عموماً توسط وزارت صنعت و تجارت، سازمان پزشکی قانونی و راهور ناجا تهیه شده‌اند، نشان می‌دهد ایرانی‌ها نه فقط قربانی ایمن نبودن خودروها، بلکه قربانی ناامنی جاده‌ها نیز می‌شوند.

در حاکمیت این رژیم قرون وسطایی، ایران پنجمین کشور ناامن شبکه حمل و نقل در سطح جهان است. و با این‌که فقط یک درصد از جمعیت جهانی را به خود اختصاص داده ۱.۴ درصد آمار کشته‌هایش مربوط به حوادث جاده هاست که خود یک فاجعه ملی محسوب می‌شود.
آمار بالای مرگ و میر در جاده‌ها بیانگر این واقعیت است که رژیم آخوندی جز خرابی و نابودی دستاوردی برای مردم ایران نداشته است. این واقعیت را مردم با پوست و گوشت خود لمس کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fedd0c9-3890-4292-a21f-ed4efac18ffa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات