728 x 90

محکومیت حضور متهمان بمب‌گذاری آر‌ژانتین در دولت رئیسی جلاد

انفجار آمیا
انفجار آمیا

استیو کوهن؛ نماینده کنگره آمریکا روز چهارشنبه ۳۱شهریور با صدور بیانیه‌یی انتصاب و حضور دو متهم بمب‌گذاری مرکز همیاری یهودیان در آرژانتین؛ در دولت رئیسی جلاد را محکوم کرد.
وی با در بیانیه خود که در وبسایتش منتشر شد، انتصاب پاسدار احمد وحیدی به‌عنوان وزیر کشور و هم‌چنین محسن رضایی به‌عنوان معاون اقتصادی در دولت رئیسی را محکوم کرد و گفت که این دو نفر نقش کلیدی در بمب‌گذاری مرکز یهودیان بوینس آیرس داشتند و تحت تعقیب پلیس بین‌الملل (اینترپل) قرار دارند.

روز ۴شهریور مقامات آرژانتین انتصاب پاسدار محسن رضایی، متهم حمله تروریستی در بوئنس‌ آیرس در سال ۱۹۹۴ به‌عنوان معاون آخوند جلاد رئیسی در امور اقتصادی را محکوم کرد.

پیش‌تر نیز این کشور منصوب شدن پاسدار احمد وحیدی به‌عنوان وزیر کشور رژیم ایران را محکوم کرده است.

در بیانیه‌یی که توسط وزارت‌خارجه آرژانتین منتشر شد، آمده است: "آرژانتین تأیید نامزدی احمد وحیدی و انتصاب محسن رضایی در سمت‌هایی در دولت ایران را به‌شدت محکوم می‌کند".

به‌گفته مقامات آرژانتینی، انتصاب وحیدی و رضایی "توهین به دادگستری آرژانتین و قربانیان حمله تروریستی وحشتناک" در مرکز فرهنگی یهودیان در بوئنس‌ آیرس است(اسپوتنیک ۴شهریور).

در تاریخ ۲۷تیر۷۳ یک خودرو بمب‌گذاری شده با انفجاری قدرتمند، ساختمان خیریه یهودیان در بوئنوس‌آیرس را در یک آن به تلی از آوار تبدیل کرد. این انفجار ۸۵کشته و بیش از ۲۰۰زخمی برجا گذاشت. طراحی این عملیات طوری انجام شده بود که به‌سادگی نتوان پی به عاملان آن برد.

روز یکشنبه ۲۷تیر۱۴۰۰، بازماندگان قربانیان بمب‌گذاری ۲۷سال قبل در ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین- آمیا که تصمیم این انفجار در جلسه شورای عالی امنیت ملی رژیم گرفته شده بود یاد عزیزان خود را گرامی داشته و خواهان پیگیری دادخواهی این پرونده شدند.

بازماندگان این حادثه دلخراش گفتند از این‌که با گذشت سال‌های طولانی از آن «رویداد هولناک» هنوز دستگاه قضایی آرژانتین هیچ کسی را به پشت میله‌های زندان نینداخته است، «خشمگین هستند».

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، مراسم گرامی‌داشت یاد قربانیان انفجار ساختمان «آمیا»، امسال با شعار «۲۷ سال بدون عدالت، اما مملو از خاطره» به‌صورت مجازی برگزار شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36445de7-d0d4-4a7b-b1fa-2958137043e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات