728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,

جلوگیری از درمان زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده به‌رغم وخامت جسمی

-

افشین سهراب زاده
افشین سهراب زاده
بنا‌ به گزارشهای منتشر شده روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه وضعیت جسمی افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی که از بیماریهای مختلف از جمله سرطان روده رنج می‌برد به قدری وخیم بود که در بهداری زندان میناب به‌طور مداوم خون بالا آورده ولی هم‌چنان دژخیمان زندان از اعزام وی به بیمارستانی خارج از زندان امتناع می‌کنند.

بنا‌به این گزارش دادستان جنایتکار رژیم در میناب در واکنش به زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده که پولی برای وثیقه ندارد، گفته است: «مشکلی نیست در زندان میمیری و ما جنازه‌ات را به سردخانه می‌فرستیم و پدر و مادرت می‌آیند جنازه‌ات را تحویل می‌گیرند» .

زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده که یک بار در اعتراض به عدم اعطای مرخصی پزشکی در ۲۳ فروردین با دوختن لبانش دست به اعتصاب‌غذا زده بود و اکنون نیز دچار مشکلات تنفسی و خونریزی داخلی شده است با احتساب بیماری پیشرفته و عدم رسیدگی پزشکی هر روز یک‌ گام به مرگ نزدیک‌تر می‌شود. …

وزن این زندانی سیاسی که از سرطان روده و خونریزی شدید داخلی رنج می‌برد به ۴۰ کیلوگرم رسیده و هر روز وضعیت او خطرناکتر می‌شود اما دژخیمان خامنه‌ای، از اعزام وی به بیمارستانی خارج از استان هرمزگان جلوگیری به‌عمل می‌آورند.

شایان ذکر است، چندی پیش سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی با عنوان «زندانی در نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی» خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی محبوس و تبعیدی در زندان میناب شد که از بیماری وخیم گوارشی و مشکلات تنفسی رنج می‌برد. اما با این وجود هنوز اقدامی صورت نگرفته است. افشین سهراب‌زاده سال ۹۴ تحت عمل جراحی روده قرار گرفت، این عمل ناموفق عفونت منجر به خونریزی داخلی را برای وی در پی آورد.

لازم به یادآوری است افشین سهراب‌زاده متولد ۱۳۶۹ است وی در ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و در یک دادگاه دو دقیقه‌ای به ۲۵ سال حبس در تبعید محکوم شد که این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e495d11-5ddd-46f6-a98b-377346dd6a6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات