728 x 90

انتخابات,

آخوند جنتی نظارت استصوابی شورای نگهبان ارتجاع را به تمام مراحل انتخابات تعمیم داد

-

آخوند جنتی
آخوند جنتی
آخوند جنتی دبیر شورای نگهبان ارتجاع در تفسیر نظارت استصوابی دامنه آن را به تمام مراحل نمایش انتخابات گسترش داد. وی روز چهارشنبه22اردبیبهشت 95 گفت:
بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند، این ادعا علاوه بر این‌که خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است.
نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است و این اقدام سابقه هم داشته است.

وی در مورد صلاحیت مینو خالقی کاندیدای باند رفسنجانی ـ روحانی از اصفهان که توسط شورای نگهبان ارتجاع رد شده است گفت: در مورد فردی که بعد از رأی‌آوردن معلوم شد، مدرک تحصیلی‌اش فاقد اعتبار است و انتخابات را شورای نگهبان ابطال کرد، بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند. این ادعا علاوه بر این‌که خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است، تاریخ هم نشان نمی‌دهد که در مجلس اعتبارنامه‌ای را به جز یک مورد رد کرده باشند و به‌شهادت تاریخ این جای معامله و بده و بستان است.

وی به آخوندها و مراجع حکومتی در قم که این روزها به دفاع از باند رفسنجانی ـ روحانی برخاسته و رودرروی خامنه‌ای موضعگیری می‌کنند حمله کرد و گفت:
«چنانکه رهبر معظم فرمودند حوزه علمیه یعنی مراجع، اساتید، طلاب باید انقلابی باشند تا به درد مردم و مملکت بخورند؛ وگرنه هر چه با سواد و معلومات فقهی و اصولی و غیره باشند به این نظام... نمی‌توانند خدمتی بکنند، مسأله حفظ نظام از سایر مسائل اسلامی مهم‌تر است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2887d7c-0187-4619-9f4d-54aedef1f0e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات