728 x 90

خودکشی در ایران,

خودکشی دختر نوجوان ۱۴ساله در مریوان

-

خودکشی دختر 14 ساله مریوانی
خودکشی دختر 14 ساله مریوانی
روز یک شنبه 19 اردیبهشت دختر نوجوان 14ساله‌ای به‌نام (آ. د) در محله کوره موسوی شهر مریوان، در زیرزمین خانه پدری خود را بدار آویخت. خودکشی جوانان و نوجوانان در شهرهای کردستان و غرب کشور به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:
۶برابر شدن خودکشی طی ۱۰سال گذشته

رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی، به افزایش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتراف کرد و گفت: «بر اساس تحقیقات میزان افسردگی در کشور طی ۱۰ سال گذشته افزایش داشته است و مطالعات نیز نشان داده که افسردگی، میزان اقدام به خودکشی را ۶ برابر افزایش می‌دهد».

خودکشی در ملأعام جنبه اعتراضی دارد
ملکوتی که با خبرگزاری حکومتی ایلنا مصاحبه می‌کرد خودکشیها در ملأعام را اعتراضی دانست و افزود: «وقتی فرد در اماکن پرتردد و شلوغ هم‌چون پل یا مترو خودکشی می‌کند؛ علاوه بر این‌که عوامل خطر در این اقدام وی سهیم است؛ جنبه اعتراضی نیز یافته است».

وی بیکاری را یکی از علل خودکشی دانست و گفت: «بیکاری از جمله عوامل اجتماعی است که نقش بسیار مهمی در اقدام به خودکشی افراد دارد… زمانی که فشارهای روحی، مشکلات خانوادگی، بیکاری، مشکلات مالی و هزینه‌های زندگی به افسردگی و اضطراب اضافه می‌شود، احتمال اقدام به خودکشی به طرق خطرناک را افزایش می‌دهد».

ملکوتی همچنین نسبت به گسترش خودکشی در سالهای آینده هشدار داد و گفت: «این خطر وجود دارد که در سالهای آتی با میزان بیشتری از خودکشی مواجه شویم، اما باید به این نکته توجه کنیم که اقدامات صورت گرفته در شهرهای مختلف هم‌چون نهاوند، کوهدشت، خرم‌آباد و کرمان نشان داده که اگر اقدامات مناسب و به موقع انجام دهیم؛ می‌توانیم میزان خودکشی را در کشور کاهش دهیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79053a89-6aa3-49ff-be0e-54899a1c28c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات