728 x 90

اخبار يمن,

ژنرال فایز الدویری اهمیت آزادسازی شهر مکلا در یمن را تشریح می‌کند

-

ژنرال فایز الدویری تحلیلگر نظامی
ژنرال فایز الدویری تحلیلگر نظامی
ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن، شهر مکلا مرکز استان حضرموت را از عناصر القاعده که یکسال بر آن مسلط بودند، پاکسازی کردند. ژنرال فایز الدویری تحلیلگر نظامی علت شروع عملیات علیه القاعده در یمن را تشریح کرد.

ژنرال فایز الدویری تحلیلگر نظامی:
برخیها این عملیات را با گفتگوهای کویت مرتبط می‌دانند اما از نظر نظامی به نظرم این امر فرق می‌کند. این کشور نیاز به نیرو و آموزش و تمرین آنها را دارد. به‌ویژه این‌که ارتش یمن تقریبا منحل شده است و گارد ریاست‌جمهوری هم در کنار حوثیها می‌جنگد.. بنابراین باید این نیروها را آماده کرد و اقدامات مختلفی از جمله امنیتی و تحقیقات و توان نظامی و تسلیحات و بازسازی آن را انجام داد. باید از اهداف و ماهیت آن اطلاعات کافی در دسترس باشد.

به‌لحاظ نظامی این شکار فرصتهاست که با حداقل تلفات و در سریعترین زمان ممکن برای تحقق اهداف عمل کردند.

این موضوع را هم‌چنین بی‌ربط با گفتگوهای کویت نمی‌دانم زیرا برگ برنده دولت قانونی در مقابل موضع منفی حوثیها درباره این عملیات در گفتگوهای کویت است.

حوثیها و علی عبدالله صالح عملیات علیه القاعده را محکوم کردند این خود اثبات می‌کند که اتهام همدستی آنها با القاعده درست است.

این عملیات علیه القاعده خیلی مهم بود اما کافی نیست باید گروههای پراکنده را تعقیب کرد و سلولهای مخفی آنها را گیر انداخت و خلع‌سلاح کرد وگرنه با انفجارهای روزانه مواجه خواهیم بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34363353-46fb-47fb-9a9c-6f750ce9ecf9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات