728 x 90

اخبار سوريه,

گزارش نماینده سازمان ملل‌متحد در سوریه به شورای امنیت

-

استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل در سوریه
استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل در سوریه
استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل در سوریه در جلسه شورای امنیت که شب گذشته در پشت درهای بسته تشکیل شد گزارشی از نتایج مذاکرات ژنو را که در غیاب هیأت اپوزیسیون سوریه پایان یافت به این شورا ارائه کرد.

انتظار می‌رود او در کنفرانسی مطبوعاتی موضوعاتی که به اطلاع شورای امنیت رسانده را بازگو کند.
 
بیشتر بخوانید :

جرج صبرا: اپوزیسیون سوریه در مذاکرات صلح شرکت نمی‌کند مگر این‌که درخواستهایش اجرا شود

جرج صبرا عضو هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه روز چهارشنبه 8اردیبهشت 95 گفت: ”اپوزیسیون سوریه در مذاکرات صلح شرکت نمی‌کند مگر این‌که درخواستهایش اجرا شود“.

وی که با خبرگزاری رویتر مصاحبه می‌کرد افزود: ”اقدامات واقعی روی زمین و در داخل سوریه اجرا نمی‌شود و هیأت عالی مذاکرات، شرکت خود در مذاکرات را به‌حالت تعلیق در آورده است “.

جرج صبرا اظهارات یک مقام روسی را که گفته بود 21اردیبهشت مذاکرات از سر گرفته خواهد شد رد کرد و گفت: برنامه‌ریزی مذاکرات صلح به سازمان ملل‌متحد بر می‌گردد.
 

جلسه شورای امنیت در مورد سوریه در پشت درهای بسته

امروز پنجشنبه 9اردیبهشت 95 قرار است شورای امنیت برای بررسی اوضاع سوریه تشکیل جلسه می‌دهد. در این جلسه که پشت درهای بسته برگزار می‌شود، استفان دمیستورا گزارشی از وضعیت سوریه و مذاکرات ژنو به این شورا ارائه می‌دهد.

مذاکرات ژنو به‌دلیل نقض مستمر آتش‌بس توسط رژیم اسد و متحدانش فروپاشید. اپوزیسیون سوریه این مذاکرات را ترک کرد.

در آستانه جلسه شورای امنیت، روسیه از شورای امنیت خواست دو جریان اصلی رزمندگان یعنی احرارالشام و جیش الاسلام را نامگذاری تروریستی بکند. مارک تونر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد آمریکا با این پیشنهاد مخالفت کرده است.
 

فرانسه موضع اپوزیسیون سوریه را ستود

به گزارش اورینت ژان مارک ایرو وزیر خارجه فرانسه طی تماس تلفنی با ریاض حجاب هماهنگ کننده هیأت عالی اپوزیسیون سوریه موضع سازنده اپوزیسیون سوریه در ژنو را ستود. وی نگرانی عمیق فرانسه را از پایان آتش‌بس به‌خصوص در منطقه حلب و کشته شدن دهها تن طی روزهای اخیر ابراز داشت.

”از سوی دیگر ریاض حجاب هماهنگ کننده کل هیأت عالی مذاکرات سوریه گزارشی از دو کشتاری که رژیم اسد در دوما، حومه دمشق و حلب مرتکب شده به دبیرکل سازمان ملل‌متحد و رئیس دوره ای فعلی شورای امنیت ارائه کرد“.

این حملات رژیم اسد بیش از 30شهید و 55مجروح بر جای گذاشت.
 

ریاض حجاب خواهان تشکیل جلسه فوق‌العاده دوستان سوریه در پاریس شد

ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت مذاکره‌ کننده اپوزیسیون سوریه نسبت به خطرناک بودن وضعیت انسانی در بسیاری استانهای سوریه به‌ویژه در حلب هشدار داد.

او تأکید کرد نقض آتش‌بس توسط رژیم اسد و هم‌پیمانان او مستمراً تکرار می‌شود. آنها تلاش می‌کنند روند سیاسی را با شکست روبه‌رو کنند و از التزامات آن فرار کنند.

ریاض حجاب افزود: جامعه جهانی می‌بایست برای برداشته شدن محاصره از روی شهرها و شهرکها، آزادی تمامی زندانیان و توقف تهاجم به غیر نظامیان دست به اقدام عملی بزند.

او خواهان تشکیل جلسه‌یی فوق‌العاده گروه دوستان سوریه در پاریس شد تا این بحران متوقف شود.

ریاض حجاب رژیم اسد را مسئول عدم التزام به قطعنامه‌های سازمان ملل دانست.

اعتراف سازمان ملل‌متحد به وخامت وضعیت انسانی در شهر داریا در حومه دمشق

بعد از گذشت یک هفته از ورود سازمان ملل‌متحد برای ارائه کمکهای انسان‌دوستانه به اهالی شهر تحت محاصره داریا در حومه دمشق، استیون اوبراین هماهنگ کننده مسائل اورژانس سازمان ملل اعلام کرد، وضعیت در شهر داریا به‌شدت وخیم است. در این شهر غذا و دارو به‌شدت نایاب است و رژیم اسد تمامی راههای کمک‌رسانی را بسته است.

شهر داریا بیش از 4سال است که در محاصره رژیم اسد قرار دارد و هیچ‌گونه کمکهای انسانی و دارویی به آن نرسیده و توسط رژیم اسد و روسیه بمباران شده است.

۶۰ کشته و بیش از ۱۰۰مجروح بر اثر بمباران جنایتکارانه مناطق مسکونی توسط رژیم اسد

در حملات جنایتکارانه اسد علیه مردم بی‌دفاع حلب 60تن کشته و بیش از 100تن مجروح شدند.

سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه که مرکز آن در لندن است با اعلام این خبر افزود: هفت کودک و ۱۰ زن، در میان کشته شدگان دیده می‌شود.
از روز جمعه، جنگنده‌های رژیم اسد سلسله حملات هوایی علیه مناطق تحت کنترل اپوزیسیون سوریه را آغاز کرده‌اند.
 

پایان یافتن دور سوم مذاکرات ژنو و مواضع هیأت عالی اپوزیسیون سوریه

اپوزیسیون سوریه در مذاکرات ژنو

در ژنو دور سوم مذاکرات سوریه به پایان رسید و روز پنجشنبه 9اردیبهشت95 استفان دمیستورا فرستاده سازمان ملل‌متحد در گزارشی به شورای امنیت نتایج این دور از مذاکرات را گزارش خواهد کرد. مذاکراتی که اپوزیسیون سوریه بدلیل افزایش عملیات نظامی رژیم اسد و نقض مکرر آتش‌بس توسط این رژیم از آن بیرون آمد.

رژیم اسد می‌گوید این مذاکرات ثمربخش بوده است.
در این رابطه اسعد الزعبی رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت:
کم‌ترین خواسته ما این است که وقتی در ژنو هستیم مردم سوریه کشته نشوند، ما به تروریسمی که توسط روسیه و رژیم ایران و اسد در سوریه اعمال می‌شود تن نمی‌دهیم و مطلقاً در برابر کشتار مردم سوریه سکوت نمی‌کنیم.

کسانی که چشم خود را بر اجرا نشدن قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد سوریه می‌بندند همان کسانی هستند که کشتار مردم سوریه را به‌رسمیت می‌شناسند و در این کشتار دست دارند و در این کشتار کمک می‌کنند و در نتیجه از تروریسم حمایت می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fae4e5a-a68a-4887-892d-23e397a77938"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات