728 x 90

بن بست اتمي,افشاي پروژه اتمي,

پاسدار شریعتمداری بـر ملا می‌کند: در توافق جدید، حریف حتی نصب یک سانتریفوژ مخصوص تحقیق و توسعه در نطنز را نپذیرفته است

-

پاسدار حسین شریعتمداری
پاسدار حسین شریعتمداری
شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان سرمقاله روز دوشنبه 30دیماه، یک نمونه از عقب‌نشینیهای خفت‌بار رژیم در توافق ژنو که در مورد آن کمتر در رسانه‌های حکومتی صحبت به میان آمده بود یعنی جلوگیری از نصب سانتریفوژهای تحقیقاتی را برملا می‌کند و می‌نویسد: «این بیم جدی هست که حریف در مقابل برخی از کوتاه آمدنهای ما، گامهای بیشتری به جلو بردارد.
به‌عنوان مثال، اوباما در توضیح توافقنامه ژنو تصریح کرده بود که در گام اول 6ماهه، مبلغ 7میلیارد دلار از داراییهای بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد ولی در متن اعلام شده اخیر، این مبلغ به ۴.۲میلیارد دلار، آن هم در هشت قسط تنزل یافته است! و یا برنامه تحقیق و توسعه ایران در توافق اولیه به‌رسمیت شناخته شده بود، اما در توافق جدید، حریف حتی نصب یک سانتریفوژ در بخش رو زمینی نطنز که مخصوص تحقیق و توسعه است را نپذیرفت! و موارد دیگری که سرنوشت راکتور آب سنگین اراک، افزایش فراقانونی دخالتهای آژانس، پذیرش تلویحی بازرسیها در سطحی بسیار فراتر از پروتکل الحاقی و… از جمله آنهاست و نیاز به تجدیدنظر و پیشگیری ضروری و به موقع مسئولان محترم دارد».
پاسدار شریعتمداری اظهارات روحانی که مدعی شده بود «توافق ژنو تسلیم قدرتهای بزرگ در مقابل رژیم» است را مورد حمله قرار داد و افزود: «مسئولان در ارزیابی خود از توافقنامه ژنو و یا متن اخیر موسوم به برنامه اقدام مشترک از داده‌ها کمتر سخن می‌گویند و بیشتر به گرفته‌ها اشاره می‌کنند تا آنجا که رئیس‌جمهور در اظهاراتی که اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد، اعلام می‌کند: توافق ژنو، یعنی تسلیم قدرتهای بزرگ جهان در مقابل ما. اما، وقتی به متن توافقنامه مراجعه می‌شود، آنچه داده‌ایم در مقابل آنچه گرفته‌ایم نه فقط قابل مقایسه نیست، بلکه بسیار کم اهمیت‌تر و ناچیزتر از آن است که با واژه; برد- برد; کمترین تناسبی داشته باشد، چه رسد به این که، توافقنامه یاد شده را تسلیم قدرتهای بزرگ جهان در مقابل خود بدانیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/074a14d5-44d7-4b05-b34f-2953f6653fe3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات