728 x 90

روز جهانى كارگر,اخبار اعتراضي,

برگزاری مراسم اول ماه مه در سنندج! پیش دستی بر ممانعتهای آخوندی

-

 -
-
سنندج - کارگران و مدافعان حقوق کارگران با برپایی مراسم گرامی‌داشت روز جهانی کارگر بر ممانعتهای رژیم پیشی گرفتند.
روز جمعه سوم اردیبهشت ماه جمعی از کارگران و مدافعان حقوق کارگر در سنندج در گرامی داشت اول ماه مه روز جهانی کارگر، مراسمی در یکی از مناطق این شهر برگزار کردند.
 
 
مراسم با سرود انترناسیونال آغاز گردید و سپس با یک دقیقه سکوت به یاد تمامی جانباختگان آرمان طبقه کارگر ادامه یافت. در ادامه پس از ایراد سخنرانی و خواندن شعر، قطعنامه‌یی از سوی زنان حاضر در این مراسم قرائت شد. در بندهای قطعنامه بر حقوق کارگران تأکید شده بود از جمله: "حق آزادی تشکل، اعتراض، اعتصاب و آزادی بیان، افزایش دستمزدهای برابر با استانداردهای زندگی امروزی بشر، پرداخت معوقات مزدی کارگران، بیمه مکفی، لغو قراردادهای موقت و سفید امضاء، برابری زن و مرد در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و آزادی تمامی کارگران و فعالان کارگری دربند". مراسم با بحث آزاد، پخش شیرینی و شادی و پای کوبی حاضرین به پایان رسید.
 
شایان ذکر است این مراسم در حالی برگزار شد که رژیم آخوندی از اوایل اردیبهشت، اقدامات هراس‌آلود خود برای جلوگیری از تظاهرات کارگران در روزجهانی کارگر را آغاز کرده است. و طبق معمول هرساله که تلاش می‌کند با ایجاد فضای ارعاب و تهدید کارگران را از اعتراض باز دارد امسال هم دست به تلاشهای مذبوحانه خود زده است. و در سنندج با احضار کارگران و نمایندگانشان در آستانه روز جهانی کارگر، می‌خواهد کارگران را از حرکات اعتراضی باز دارد.

روز چهارشنبه اول اردیبهشت 95 نیروهای مزدور امنیتی در سنندج، فشار بر مدافعان حقوق کارگران را آغاز کرده‌اند، مزدوران اداره بدنام اطلاعات رژیم در سنندج با احضار جمعی از کارگران از جمله خالد حسینی، غالب حسینی و مجید حمیدی به اداره اطلاعات نیروی انتظامی از آنان خواسته‌اند که در تجمعات روز جهانی کارگر شرکت نکنند.
رژیم بیش از ده روز مانده به تظاهرات کارگران اقدامات بازدارنده امنیتی خود را آغاز کرده بود، چون امسال از بالا گرفتن بحران بیکاری و خشم کارگران و کارمندان و فارغ‌التحصیلان جویای کار در هراس است. شهر سنندج و سایر شهرهای کردستان، هر روز با اعتصاب و تظاهرات کارگران بیکار شده یا کارگران به جان آمده‌یی که ماهها حقوقشان پرداخت نشده است مواجه است.
شایان ذکر است رو در روی هراس رژیم، از اواسط فروردین 95 تشکلهای کارگری و دانشجویی، زنان، جوانان، اصناف و دانشجویان از شهرهای مختلف میهن از فراخوان سازمان مجاهدین خلق ایران برای برپایی تظاهرات در روز کارگر اعلام حمایت کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2866ecb-e4f6-4985-a40d-68e95c4cb157"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات