728 x 90

اخبار سوريه,پناهجويان,اخبار اروپا,

انتقاد ترکیه به اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان سوری

-

پناهجویان
پناهجویان
دولت ترکیه اعلام کرد اتحادیه اروپا در زمینه تخصیص و واریز کردن سه میلیارد یورو تاخیر دارد و این موضوع می‌تواند توافق طرفین در مورد پناهجویان را با شکست روبه‌رو کند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: «هم‌چنان مشکلات زیادی برای واریز کردن سه میلیارد یورو اتحادیه اروپا برای کمک به پناهجویان سوری باقی است. بار دیگر تأکید می‌کنم، این پول قرار است برای کمک به سوریها به حساب ترکیه واریز شود و بحران سوریه تنها به ترکیه ارتباطی ندارد. اروپا باید بیش از این عملگرا باشد، در پرداخت این پول، کاغذ بازیها جلوی کار را گرفته‌اند. به جز این معتقدم برای اجرایی شدن دیگر مفاد توافق مشکلی وجود نخواهد داشت».

ترکیه ناگزیر باید دست کم به ۷۲ شاخص مشروط از سوی اتحادیه اروپا احترام بگذارد. از جمله قوانین کار و آموزش و تعلیم و تربیت کودکان در اردوگاههای پناهجویان.
 
بیشتر بخوانید :

نگرانی هیومن رایتس واچ از مرگ ۵۰۰پناهجوی دیگر در دریای مدیترانه

هیومن رایتس واچ روز چهارشنبه اول اردیبهشت 95 اعلام کرد
از غرق شدن حدود ۵۰۰ پناهجو در هفته گذشته در دریای مدیترانه بسیار نگران است. این فاجعه بین آبهای ایتالیا و لیبی رخ داده است و تنها ۴۱ تن از آنان توسط کشتیهای تجاری نجات یافته‌اند.
نجات یافتگان گفته‌اند بسیاری از آنان هفته گذشته از شهر بندری طبرق در حاشیه شرق لیبی و با قایق قاچاقچیان به سوی ایتالیا حرکت کرده بودند.
هیومن رایتس واچ می‌گوید در طول این سفر دریایی، قاچاقچیان قصد داشتند سرنشینان را به قایقی بزرگ منتقل کنند که به علت ازدیاد جمعیت، قایق سرنگون شده و صدها تن غرق شدند
در بین ۴۱ تن از نجات یافتگان تنها سه زن و یک کودک سه ساله وجود دارند که همگی به جزیره کالاماتا در جنوب یونان منتقل شده‌اند.
 
 

رئیس‌جمهور ایتالیا: غرق شدن پناهجویان یک تراژدی است

رئیس‌جمهوری ایتالیا از وقوع یک تراژدی در دریای مدیترانه خبر داد و گفت که صدها پناهجو صبح روز دوشنبه در دریای مدیترانه غرق شده‌اند.

بنا بر گزارشهای رسیده، پناهجویانی که غرق شده‌اند، از جمله حدود ۴۰۰ نفری بودند که سوار بر چهار قایق بسوی سواحل ایتالیا در حرکت بوده‌اند و تنها ۲۹ نفر آنها نجات یافته‌اند.

غرق شدن بیش از ۴۰۰ پناهجوی دیگر در دریای مدیترانه

روز دوشنبه 30فروردین 95 قایقهای پناهجویان سومالیایی در نزدیکی سواحل لیبی در دریای مدیترانه، واژگون و بیش از 400 پناهجو جان باختند. این پناهجویان که از کشورهای آفریقایی سومالی، اتیوپی و اریتره بودند با سوار شدن بر 4 قایق مستعمل قصد رفتن به ایتالیا را داشتند که در دریا غرق گردیدند.

به گزارش رسانه‌های سومالیایی امدادگران توانستند فقط جان 29 سرنشین این قایقها را نجات دهند.
بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی مهاجرت، از ابتدای سال 2016 تا کنون بیش از 178هزار پناهجو از طریق دریا وارد اروپا شده که از میان آنان 732نفر در دریا غرق شدند.
بر پایه گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان، نزدیک به 58 درصد افرادی که در نخستین ماه سال 2016 وارد اروپا شده‌اند، زن و کودک هستند. در یونان از هر سه پناهجویی که وارد می‌شود یکی کودک است.

20اسفند 94 - غرق شدن بیش از ۳۰پناهجو در آبهای ترکیه

بر اثر واژگون شدن دو قایق حامل پناهجویان در آب‌های دریای اژه در ترکیه دست‌کم ۳۳ نفر، از جمله تعدادی کودک جان خود را از دست دادند. اولین سانحه در آب‌های ساحلی نزدیک شهر ادرمیت رخ داد و دست‌کم ۲۲ قربانی گرفت. خبرگزاری دوغان ترکیه از کشته شدن ۱۱ نفر در سانحه دوم خبر داد. قایق دوم در جنوب شهر دیکیلی در استان ازمیر غرق شده است.
هر دو سانحه در نزدیکی جزیره لسبوس یونان روی داده است. روزانه صدها آواره این مسیر کوتاه و خطرناک را طی می‌کنند تا از ترکیه به یونان برسند. ترکیه می‌گوید، حدود دو و نیم میلیون آواره جنگ داخلی سوریه را در خاک خود پناه داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2fd42c4-064a-44b6-ab20-62cdd67bf415"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات