728 x 90

روز جهانى كارگر,

فراخوان کارگران معدن منگنز قم به‌مناسبت روز جهانی کارگر

-

11اردیبهشت روز جهانی کارگر
11اردیبهشت روز جهانی کارگر
جمعی از کارگران محروم و ستمدیده معدن منگنز قم طی بیانیه‌یی روز جهانی کارگر را گرامی داشتند و کارگران را برای اعتراض در روز جهانی کارگر فراخواندند.

در این بیانیه آمده است: ”روز جهانی کارگر بر همه کارگران میهنان مبارک“
ما جمعی از کارگران معدن منگنز قم، روز جهانی کارگر را به همه کارگران زحمتکش و محروم میهنمان به‌خصوص کارگران محروم معادن تبریک می‌گوییم.
در شرایطی این روز را گرامی می‌داریم که بزرگترین قشر جامعه ایران یعنی بیش از 13میلیون کارگر و خانواده‌های آنان زیر خط فقر بسر میبرند.
یک قشر فراموش شده که زیر آوار بی‌عدالتیها له شده‌اند، دولت به‌اصطلاح مستضعفین با وجود خط فقر سه و نیم میلیون تومانی، دستمزد تعیین شده برای کارگران را 812هزار تومان، یعنی یک چهارم خط فقر تعیین کرد که به گفته خودشان کفاف اجاره خانه‌های ما را هم نمی‌دهد کارگران ناچارند چند شغله باشند تازه اگر کاری پیدا شود. اخراج گسترده کارگران به‌خصوص کارگران قراردادی، هیچ افق و امیدی را جز افزایش استثمار برای ما روشن نکرده است.

اما روز کارگر روز فریاد دادخواهی کارگران هست و ما به این وسیله همه کارگران میهنمان را به اعتراض و فریاد مطالبات در روز جهانی کارگر فرا می‌خوانیم.

آری حق گرفتنی است.
جمعی از کارگران معدن منگنز قم 17 فروردین 95.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f91e3d70-e715-4a80-a780-760704d4211f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات