728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

مقایسه سرنوشت رفسنجانی با سرنوشت منتظری

-

رفسنجانی - محمد جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه و شلاق و سنگسار
رفسنجانی - محمد جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه و شلاق و سنگسار
محمد جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه و شلاق و سنگسار سرنوشت رفسنجانی را با سرنوشت منتظری مقایسه کرد و گفت: ”نمونه بارز اینگونه افراد آیت‌الله منتظری بود. وی مبارزات وسیعی داشت، از یاران امام (ره) بود و به انقلاب اعتقاد عمیق داشت. او بهترین مجموعه کتابها را راجع به ولایت فقیه که برگرفته از فقه بود نوشت که من غالباً به آنها مراجعه می‌کنم و همواره برای ایشان طلب غفران و آمرزش دارم. اما وی به جایی رسید که در مقابل فقیه، رهبر و انقلابی مسلم ایستاد و مواضعی گرفت که مواضع غربی‌ها بود“.

وی که دوشنبه 16فروردین 95 با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم مصاحبه می‌کرد افزود: ”شخصیتی هم‌چون رفسنجانی که عمری را در مبارزه با استکبار و به‌ویژه آمریکا سخنرانی کرده اما امروز می‌گوید اساساً غربیها غیر از شفافیت از ما چیزی نمی‌خواهند! در حالی که گمان می‌کنم اگر همین جمله را به آقای اوباما عرضه کنیم و بپرسیم آیا حقیقتاً شما غیر از شفافیت از جمهوری اسلامی چیز دیگری نمی‌خواهید، بعید است با آن موافقت کند! به عقیده شما چرا چنین دگردیسیهای مهمی در این افراد سابقاً انقلابی رخ می‌دهد؟“.

محمد جواد لاریجانی با سوز و گداز از زهر خوران اتمی گفت: ”برجام سندی است که دولت فعلی بر اساس آن تعهدی را پذیرفته… ما تا حد بسیار زیادی انجام شده. ما کارهای عظیم را یک‌دفعه انجام دادیم. به‌طور مثال یک راکتور بسیار عظیم (اراک) و تأسیسات فردو را از کار انداختیم، نطنز را محدود و ساخت سانتریفوژهای جدید را متوقف کردیم و اورانیوم غنی شده را نیز به خارج کشور انتقال دادیم و دیگر چیزی نداریم. حالا نشسته‌ایم تا ببینیم دولتهای غربی چه کار می‌کنند“.

تئوریسین شکنجه و شلاق و سنگسار با سوز و گداز از قیام 88 گفت: ”در فتنه 88 اتفاقاتی به اسم این‌که "رای من کجاست" رخ داد. اما مگر دموکراسی در خیابان اندازه‌گیری می‌شود؟ چرا صندوق‌های رأی را رها و در سر خیابانها به‌دنبال دموکراسی بودند؟ استبداد همیشه اینگونه نیست که بگوید برای مردم ارزش قائل نیستیم، از قضا بعضی افرادی که دم از مردم می‌زنند گاهی رفتارشان می‌تواند کاملاً مستبدانه باشد که نفوذ در این موارد بیشتر اتفاق می‌افتد. نفوذ به‌دنبال این است که نظام پا نگیرد و هر کجا زمینه‌ای برای این کار باشد سرمایه‌گذاری انجام می‌شود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/161a87ea-3489-481e-ab88-fd35ecfb10bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات