728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,

زندان گوهر دشت؛ شانزدهمین روز اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی ایرج حاتمی و فرید آزموده

-

زندان گوهردشت کرج
زندان گوهردشت کرج
زندان گوهر دشت؛ شانزدهمین روز اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی ایرج حاتمی و فرید آزموده
دو زندانی سیاسی محبوس در زندان گوهردشت کرج، در روز سه‌شنبه 10 فرودین 16روز از اعتصاب‌غذای خود را پشت سر گذاشته‌اند، حال هر دو زندانی بر اساس گفته سایر زندانیان وخیم گزارش گردیده است. بر اساس اخبار دریافتی از زندان گوهردشت، طی روزهای اخیر، تعدادی از زندانیان طی روزهای دوشنبه نهم و سه‌شنبه دهم فروردین 95 به حمایت و اظهار همدردی با آنان اقدام به اعتصاب‌غذای اعتراضی کرده‌اند.
خاطر نشان می‌شود جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در نامه‌یی به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران، گوشه‌یی از رفتار ضدانسانی با زندانیان را تشریح کردند.

در این نامه که روز هفتم فروردین 95 ارسال شده، خطاب به احمد شهید آمده است:
احتراما به اطلاع می‌رسانیم جرم زندانیانی که با زور و حمله به بندهای دیگر پراکنده شدند از جمله آقایان ایرج حاتمی، فرید آزموده و... تنها حمایت و تصدیق گزارشات نقض حقوق‌بشر شورای حقوق‌بشر بود.

با وجود فشار و ارعابی که روزانه توسط حفاظت اطلاعات زندان و مسئولان زندان و زندانیان عادی اجیر شده، می شوند، از همان روز اول دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند و الآن هم در شرایط نگران‌کننده‌یی قرار دارند. ولی از آنجایی که هدف از انتقال آنها به گفته خودشان، از بین بردن و مرگ بی‌سر و صدای آنها بود، چاره‌یی نداشتند جز این‌که دست به اعتصاب‌غذا زده و لااقل صدای مرگشان را به گوش مجامع بین‌المللی برسانند.
از روز انتقال آنها جز اخباری که گاها موقع انتقال به بهداری از آنها می‌رسد خبری از آنها نداریم لذا مصرانه خواستار توجه شما به وضعیت این زندانیان، به‌طور خاص و به‌طور کلی توجه بیشتر به موارد نقض حقوق زندانیان هستیم. ضرب و شتم، بازجویی‌های خودسرانه، انفرادی، تبعید خودسرانه به زندانهای دیگر، انتقال به بندهای خطرناک، عدم امکان تلفن و حداقل هوا خوری و... رفتاری است که با زندانیان می‌شود.
یادآوری می‌شود زندانیان سیاسی ایرج حاتمی و فرید آزموده از روز 23اسفند ماه 1394 در زندان گوهردشت کرج اقدام به اعتصاب‌غذای اعتراضی نموده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efa03ea9-3faf-45e4-b452-bdf23f9cb221"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات