728 x 90

اخبار اعتراضي,

تجمع مردم کازرون در اعتراض به خشک شدن دریاچه پریشان

-

تجمع اعتراضی مردم کازرون نسبت به خشک شدن دریاچه پریشان
تجمع اعتراضی مردم کازرون نسبت به خشک شدن دریاچه پریشان
به گزارش رسیده از کازرون جمعه 16بهمن 94 جمعی از مردم شهرستان کازرون در اعتراض به خشک شدن دریاچه پریشان، در روستای زوالی و با شعار’تالابها برای آینده‌ی ما و معیشت پایدار’ تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این تجمع توسط شماری از مردم این منطقه در روز جهانی تالابها در محل این دریاچه برگزار شد.

دریاچه فامور (پریشان) یکی از زیباترین و بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین ایران و خاورمیانه است که در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون قرار گرفته است. این دریاچه به نامهای مور، پریشان و فامور نیز شناخته شده‌است.

دریاچه پریشان که اکنون کاملاً خشک شده سابقا با داشتن چهار گونه ماهی از جمله ماهی زردک، ماهی سرخه، ماهی پرک و مار ماهی آب شیرین و همچنین چند گونه ماهی وارداتی نظیر ماهی کپور، ماهی فیتوفالک و آمور یکی از بزرگترین تفرجگاههای منطقه به‌شمار می‌رفت و هر سال در فصل زمستان پذیرای 502 گونه پرنده مهاجر شامل 18 گونه مختلف اردک، پلیکان، غاز، درنا، آنقوت، انواع پرندگان حاشیه آبچر مانند انواع حواصیلها، اگرتها، غاز، چنگر و طاووسک بود که در دریاچه پریشان تخم گذاری می‌کردند.
دریاچه پریشان دومین دریاچه آب شیرین ایران وخاورمیانه است که در 12 کیلومتری کازرون جای گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a73f70e-9ef6-4d14-a6ff-7b7c8715508a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات