728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۱۲بهمن۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های باند رفسنجانی در روز 12بهمن، به چانه‌زنی ملتمسانهٴ این باند از شورای نگهبان برای سهم بیشتر در نمایش انتخابات اختصاص یافته است:


جهان اقتصاد: روحانی: امیدواریم شورای نگهبان امید بیشتری به جامعه بدهد

کارون: روحانی: شورای نگهبان امید بیشتری به جامعه برگرداند


روزنامه‌های باند رفسنجانی اغلب سرمقاله ها و مقالات مهم خود را به تأکید بر تمکین به قوانین نظام ولایت و به هم نزدن میز به‌رغم تمام حذف و تصفیه‌ها اختصاص داده‌اند:


آرمان: روحانی: نباید به صندوقهای رأی پشت کرد

شرق:  عارف: اصلاح‌طلبان با حداقل امکانات و با جدیت در رقابت انتخاباتی حاضر می‌شوند تا بگویند در قاموس اصلاح‌طلبی قهر و کناره‌گیری وجود ندارد... اصلاح‌طلبان هزینه‌های زیادی برای نظام و اصلاح‌طلبی داده‌اند و به آن افتخار می‌کنند... اگر بگویم اصلاح‌طلبان یکی از محورهای اصلی انقلاب بودند و از پیروان راستین خط امام محسوب می‌شدند و می‌شوند، اغراق نکرده‌ام... هر چند بعدها تریبونها در اختیار کسانی قرار گرفت که خود را انقلابی می‌نامیدند و بعضاً اصلاح‌طلبان را به ضدیت با نظام متهم کردند.

آرمان: غلامعباس توسلی: با رد صلاحیت اکثریت کاندیداهای اصلاح‌طلبان، این جریان قدرت ندارد که در تمامی حوزه‌های انتخاباتی حضور مستمرداشته باشد و کاندیدا معرفی کند تا نمایندگان خود را برای قانونگذاری و حل و فصل مسائل موجود کشور به مجلس شورای اسلامی بفرستد. در هر صورت شرایط برای اصلاح‌طلبان ایده‌آل نیست ولی قهر از صندوقهای انتخاباتی هم استراتژی مطلوبی نیست


روزنامه‌های باند خامنه‌ای نوک تیز حملاتشان را متوجه شخص رفسنجانی کرده‌اند:

وطن امروز: بیش از 2 حالت در آینده وجود نخواهد داشت؛ یک حالت این است که آمریکا و متحد متوهم آن در منطقه خاورمیانه یعنی عربستان سعودی به این نتیجه برسند که ساختارهای سیاسی در ایران متزلزل شده، اختلافات از حد مجاز فراتر رفته...
حالت دوم این است که ایران به جای این‌که خود مهار شود، راهبرد آمریکا را مهار کند...تا اینجا نشانه‌ها چندان امیدوارکننده نیست. هاشمی رفسنجانی به صراحت ـ و به‌گونه‌یی که یادآور خاطرات تلخ سال 88 است ـ مردم را تهدید می‌کند اگر در انتخابات آن‌گونه که او می‌خواهد رفتار نکنند، آن وقت ممکن است ناآرامی‌های منطقه به ایران هم سرایت کند. حسن روحانی به جای آن که نگهبان قانون باشد، شورای نگهبان را آماج حملات خود قرار داده است. سیدحسن خمینی هم، گویی هنوز نمی‌داند بازیچه دست چه کسانی شده، از سازمان‌یافتگی در انتخابات سخن می‌گوید و فقهای شورای نگهبان را به چالش می‌کشد.


به‌رغم تمکینهای ملتمسانه باند رفسنجانی برای سهم خواهی و شرکت در نمایش انتخابات، دلواپسان خامنه‌ای از این تمکینها با عبارات «موش مردگی» و «ننه من غریبم» یاد کرده‌اند:

جوان: در مواجهه با انتخابات امسال دست به چند کار هوشمندانه زدند و در عین‌حال راهبرد «ننه من غریبم» را نیز حفظ کردند و مثل همیشه به وسط مردم پریده‌اند و فریاد «وا فسادا» و» وا معیشتا» سر می‌دهند، اما نسبت به حاکمیت سیری را تنظیم کرده‌اند که نه به‌عنوان باور به سیاستهای کلی نظام که به‌عنوان تاکتیک و برای گذار به فضای بهتر در آن تمرین عقلانیت سیاسی کنند.


حمله به حسن خمینی و تلاش برای شقه کردن باند رفسنجانی از دیگر موضوعات روزنامه‌های باند خامنه‌ای است:

کیهان: سیدحسن به‌رغم ظرفیتها و توانایی‌هایش در فضایی که توسط هاشمی سامان داده شده بود، وارد صحنه شد؛ به عبارت واضح، سیدحسن از سمت بازنده وارد صحنه سیاست شد
اگر سیدحسن مایل بود که در انتخابات خبرگان نتیجه بگیرد، باید مستقل و با برند خود و نه دیگران وارد می‌شد و جناحی وارد صحنه سیاست نمی‌شد و از طریق «علمایی» با شورای نگهبان ارتباط می‌گرفت و نه آن که با عناوین اعطا شده از سوی روزنامه‌های اصلاح‌طلب نظیر علامه و آیت‌الله سطح توقع شورای نگهبان را بالا ببرد؛ روشن‌تر اگر بگوییم؛ از موضع تواضع وارد ارتباط با جامعه و شورای نگهبان می‌شد.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای به بهانه سالروز ورود خمینی دجال بر صدور ارتجاع و بنیادگرایی تأکید کرده‌اند:

کیهان: منطق امام و رهبری کجا و این سخن که آمریکا ظرف پنج دقیقه می‌تواند توان نظامی ما را نابود کند کجا؟ گفتن این سخنان کجا که؛ درس ماجرای عاشورا مذاکره بود، ما جز آبگوشت بزباش و قرمه سبزی در هیچ تکنولوژی و صنعت دیگری قابلیت رقابت نداریم، باید برای مدیریت صنعتی از خارج کشور مدیر وارد کنیم، آمریکا کدخداست، آمریکا ابرقدرت دنیاست و بدون رابطه با آمریکا نمی‌شود سر کرد و... (؟!)


حمایت: باید بر این حقیقت روشن تأکید کرد که دوره پس از توافقات هسته‌یی و پمپاژ ادعاهای واهی پایان‌بخشی به فرهنگ مقاوم انقلاب به بهانه فشار دشمنان در داخل، باعث کاهش یا تغییر مواضع انقلاب نخواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9260795c-abca-474d-9dfe-854288656581"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات