728 x 90

اخبار اعتراضي,اخبار کارگری,

عسلویه و کنگان- ۶رشته اعتراض و اعتصاب کارگران

-

--
--
6رشته اعتراض و اعتصاب توسط کارگران به جان آمده در عسلویه و کنگان در دو روز چهارشنبه 23 و پنجشنبه 24دیماه جریان داشت. این اعتراضات علیه سرکردگان سپاه و قرار ضد خاتم است که سرنخ اغلب چپاول‌های نجومی پارس جنوبی را در دست دارد.

در عسلویه کارگران شرکت پترو پایدار کوثر در اعتراض به نپرداختن سه ماه حقوق‌شان در مقابل این شرکت تجمع اعتراضی کردند. بیشتر کارگرانی که تجمع کرده بودند، کارگرانی بودند که از شرکت اخراج هم شده‌اند ولی هم‌چنان سه ماه حقوق آنها را نداده‌اند. این اعتراض روز چهارشنبه انجام شد.

کارگران اخراج شده ونوس در فازهای 17و 18عسلویه که مدتی است اخراج شده‌اند در اعتراض به پرداخت نشدن 4ماه حقوقشان دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع روز چهارشنبه در مقابل اداره کار عسلویه انجام شد.

کارگران اخراجی شرکت مادر IPMI روز پنجشنبه 24دی در اعتراض به اخراجشان در مقابل دفتر مرکزی این شرکت در عسلویه تجمع کردند.
شرکت مادر IPMI شرکت کارفرمای فازهای 17و 18 است که نزدیک به 500 کارگر دارد.

کارگران شرکت پناه ساز ایران در عسلویه برای دومین روز دست به اعتراض زدند این ا عتراض برای پرداخت نشدن حقوق 3ماه، در روز پنجشنبه 24 دی 94 در مقابل مخازن این شرکت انجام شد.

کنگان - حرکت اعتراضی کارگران اعتصابی فاز 22 و 24 و سرکوب آنها توسط رژیم
در جریان سفر آخوند روحانی که طی هفته گذشته (هفته دوم دی 94) به عسلویه صورت گرفت عده زیادی از کارگران زحمتکش فاز 22 و 24 که تا هفته پیش در اعتراض به نگرفتن سه ماه حقوق خودشان در اعتصاب به‌سر می‌بردند، ایادی رژیم برای این‌که کارگران مزبور سفر آخوند روحانی را بهم نزنند، به آنها وعده دادند که حقوق‌شان را می‌دهند.
کارگران مطابق وعده داده شده، برای دریافت حقوق‌شان به‌طور جمعی به شهرستان کنگان رفتند، اما به‌جای دریافت حقوق توسط نیروهای یگان ویژه رژیم که مسلح بودند محاصره شدند. نیروهای سرکوبگر 12نفر از کارگران را دستگیر کرده و به زندان مرکزی بوشهر منتقل کردند. سپس بقیه کارگران را تهدید کردند که هیچ‌کس نباید در داخل شهرستان کنگان بماند.
به این ترتیب نه تنها حقوق کارگران داده نشد، بلکه با دستگیری 12نفر از آنان، و درست کردن سوء سابقه برای آنها مانع ادامه کارشان نیز شدند.

کنگان -تجمع اعتراضی کارگران کارخانه سیمان کنگان
کارگران کارخانه سیمان کنگان برای نداشتن قرارداد رسمی روز چهارشنبه 23 دی 94 دسته جمعی در مقابل در ورودی کارخانه تجمع کردند و خواستار بستن قرارداد رسمی از طرف کارخانه شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94bbd80e-81ea-495a-bc74-c0236acac486"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات