728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,انتخابات,

کابوس رژیم ولایت‌فقیه از سه دهه رویارویی مجاهدین با ارتجاع و دیکتاتوری از اولین انتخابات پس از انقلاب تا امروز

-

کابوس رژیم ولایت‌فقیه
کابوس رژیم ولایت‌فقیه
رژیم آخوندی در آستانه انتخابات اسفندماه به بررسی شرایط اولین دوره انتخابات مجلس رژیم و سوز و گداز از رویارویی پیگیر مجاهدین با ارتجاع و انحصارطلبی و دیکتاتوری آخوندی از فردای سرقت انقلاب مردم ایران تا به امروز پرداخته است.

قسمتهایی از برنامه تلویزیون تحت‌امر خامنه‌ای :
12بهمن 58 در مراسم سالگرد انقلاب حاج احمد خمینی پیامی را از طرف امام درباره انتخابات مجلس قرائت می‌کند... بحثها هم‌چنان درباره منطقه‌ای کردن انتخابات تهران و دو مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس داغ است.

نمایندگان گروه‌های مختلف سیاسی در این باره نظرات خود را اعلام می‌کنند.

16بهمن 58 حسن حبیبی سخنگوی شورای انقلاب اعلام می‌کند به‌علت مشکلاتی که پیش‌بینی می‌شود، به تأخیر افتادن انتخابات رأی‌گیری در تهران، منطقه‌ای نخواهد بود.

نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق با لیست جداگانه وارد میدان می‌شوند، بنی‌صدر نیز با هدف تشکیل مجلسی هماهنگ با رئیس‌جمهور لیست جداگانه می‌دهد.

فعالیت احزاب و گروهها برای راه یافتن به مجلس شدت یافته است.

وزارت کشور در 18بهمن 1358 قانون انتخابات اولین دوره مجلس را در 61 ماده منتشر می‌کند.

در تهران تبلیغات شدیدی علیه سران حزب جمهوری اسلامی در جریان است. بنی‌صدر و سازمان مجاهدین خلق محور اصلی این تبلیغات هستند.

28بهمن آقایان محمد حسینی بهشتی، عبدالکریم موسوی حقیقی، سید علی خامنه‌ای، محمد جواد باهنر و اکبر هاشمی رفسنجانی برای امام نامه می‌نویسند و شرایط را توضیح می‌دهند. در بخشهایی از این نامه آمده است حذف حزب جمهوری اسلامی از (نامفهوم) انتخابات ریاست‌جمهوری که با مقدمات حساب شده‌ای پیش آمد مخالفان را جری و امیدوار کرد و تلاشها را مضاعف کردند از آن‌که تحت‌تاثیر عوامل خارج از اراده و خواست... مسئولیت کمتری رو به‌عهده داشته باشیم ممکن است ناخرسند نباشیم ولی از این‌که انقلاب اسلامی به این آسانی و سادگی (نامفهوم) تضمین محتوای اسلامی خود را از دست بدهد نمی‌توانیم نگران و ناراحت نشویم. خلاصه تکرار علائم تاریخ مشروط به چشم می‌خورد.

قرار است هاشمی رفسنجانی نامه را به امام برساند که در بیمارستان با دیدن حال وخیم امام از دادن نامه منصرف می‌شود.

در آستانه انتخابات سرپرست وزارت کشور در اعلامیه‌ای که خطاب به شورای سرپرستی صدا و سیما می‌فرستد اعلام می‌کند، انجام هر گونه فعالیت انتخاباتی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی اکیداً ممنوع است.

رفسنجانی: رادیو ارزشش بیشتر از اینه وقتی که تلویزیون ارزشش بیشتر از اینه که در اختیار افرادی بگذاریم که پرونده‌ها نشان میده هیچ‌گونه صلاحیتی ندارند و بعضی‌هاشون اصلاً مغرضانه شرکت کرده باشند در انتخابات.

امام خمینی برای تلاش هدایت امت و تعیین ملاکهای اصلح را با وجود بیماریش افزایش داده...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df5fc4c4-9478-4a25-8faf-d9308ece755e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات