728 x 90

اخبار سوريه,دخالتهای ایران,

کنفرانس درباره شکستهای رژیم آخوندی در سوریه و پیامدهای هلاکت سرکردگان سپاه

-

احمد رمضان عضو ائتلاف ملی اپوزیسیون - صالح حمید فعال سیاسی و حقوق‌بشری -  سنابرق زاهدی
احمد رمضان عضو ائتلاف ملی اپوزیسیون - صالح حمید فعال سیاسی و حقوق‌بشری - سنابرق زاهدی
روز دوشنبه14دیماه در یک کنفرانس اینترنتی ابعاد شکستهای رژیم آخوندی و به‌خصوص تلفات پاسداران مورد بررسی قرار گرفت.

در این کنفرانس آقایان احمد رمضان عضو ائتلاف ملی اپوزیسیون و انقلاب سوریه، صالح حمید فعال سیاسی و حقوق‌بشری و سنابرق زاهدی از شورای ملی مقاومت شرکت داشتند.

احمد رمضان عضو ائتلاف ملی سوریه و مسئول تبلیغات آن در سخنان خود با تأکید بر اینکه: «شکستها و تلفاتی که رژیم آخوندی در سوریه متحمل شده از جنس شکستهای استراتژیک است. گفت رژیم ایران از زمانی که به قدرت رسیده با صرف میلیاردها دلار تلاش کرده بود که شبکه‌های تروریستی و نیروها و هسته‌هایی را در کشورهای مختلف و به‌خصوص در کشورهای عربی تعبیه کند. اگر به این سرمایه که طی 35 -36سال گذشته صرف کرده نگاه کنیم و اینکه اکنون دارد آنها را از دست می‌دهد به اهمیت این شکستها بهتر پی می‌بریم. اکنون این رژیم در عرصه اتمی شکست خورده است. در عرصه یمن دارد نفسهای آخرش را می‌کشد. کما این‌که در عراق نیز دست بالا را ندارد. به همه اینها باید وضعیتش در سوریه را نیز بیفزاییم.

احمد رمضان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اتحاد همه‌جانبه اپوزیسیون دموکراتیک سوریه و اپوزیسیون دموکراتیک ایران پرداخت و بر ضرورت اقدامات مشترک آنها برای افشای جنایات آخوندی و رژیم اسد و اتحاد و همبستگی اپوزیسیونهای این دو رژیم به‌عنوان نمایندگان مردم سوریه و ایران تأکید کرد.

صالح حمید فعال سیاسی و حقوق‌بشری و از مسئولین تلویزیون العربیه در صحبتهای خود به اختلافات موجود در داخل رژیم آخوندی پیرامون مسأله سوریه پرداخت و از جمله گفت: «علاوه بر نقش مزدوران و شبه‌نظامیان افغانی و پاکستانی و غیره که تحت فرماندهی پاسداران در سوریه علیه مردم این کشور می‌جنگند بایستی به نقش جدی اختلافات روسیه و رژیم ایران در مورد تقسیم نقش در این جنگ اشاره کرد. برخی از مقامات وزارت‌خارجه رژیم می‌گویند ما باید قربانیان زیاد بدهیم و روسیه می‌خواهد از قربانیان ما استفاده کند، چرا که با وجود بهای کلانی که رژیم دارد در سوریه می‌پردازد در نهایت پرونده سوریه و تغییرات آینده را روسیه رقم خواهد زد».

صالح حمید همچنین به تحولات بزرگی که اخیراً در کشورهای خلیج فارس در قبال رژیم ایران و انزوای روزافزون این رژیم روی داده اشاره کرد و سپس نقش مقاومت ایران در مقابله با دخالتهای رژیم در کشورهای عربی به‌ویژه سوریه را برشمرد.

وی با یادآوری مجروح شدن پاسدار قاسم سلیمانی در سوریه و افزایش تلفات پاسداران در رویارویی با رزمندگان سوری افزود: روشن نشدن سرنوشت قاسم سلیمانی به‌عنوان فرمانده بالای رژیم و پاسداران در سوریه اختلافات و تلفات رژیم را تشدید می‌کند. صالح حمید در پایان سخنان خود از اپوزیسیون سوریه و از کشورهای عربی خواست که در کنار اپوزیسیون و مردم ایران قرار گیرند.

سنابرق زاهدی در سخنان خود، با شرح شرکت فعال رژیم آخوندی در کشتار مردم بیگناه سوریه به دو مرحله از شکستها و تلفات گسترده رژیم آخوندی و پاسداران در سوریه پرداخت وی با مرور آماری که خبرگزاری رسمی رژیم از تلفات پاسداران در سوریه طی نیمه اول سال میلادی گذشته در اثر پیشرویهای رزمندگان سوری در برخی مناطق استراتژیک سوریه از جمله ادب، جسر الشغور و سهل الغاب و منطقه درعا و روحیه باختگی نیروهای رژیم و چشم‌انداز سرنگونی بشار اسد گفت:
ارزیابی نیروی متحد رژیم در آن زمان این بود که تنها در صورتی رژیم آخوندی می‌تواند بشار اسد را نجات دهد که سی هزار نیروی پاسدار را از ایران وارد سوریه کند.

پس از این مرحله و این شکستها بود که قاسم سلیمانی به مسکو رفت و دست به‌دامن پوتین شد و بعد هم پوتین با خامنه‌ای ملاقات کرد. حاصل این ملاقاتها توافق بر سر این بود که روسیه با بمبارانهای فشرده، نیروهای مخالف سوریه را هدف قرار دهد و در مقابل خامنه‌ای و قاسم سلیمانی متعهد شدند که نیروی زمینی لازم برای عقب راندن اپوزیسیون از مناطق تحت تصرف آنها را تأمین کنند. اما اکنون بیش از سه ماه از این مرحله می‌گذرد و حاصل آن شکستهای بیشتر و پی‌درپی رژیم است که از جمله شامل مجروح شدن پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس و کشته شدن حسین همدانی فرمانده کل پاسداران در سوریه، و حدود بیست تن از سرکردگان پاسداران و صدها تن دیگر از نیروهای رژیم است. به این ترتیب در معادله جدید سوریه که روسیه، رژیم، و بشار اسد در یک سو و اپوزیسیون مسلح و مردم سوریه در سمت دیگر قرار دارند صحنه کنونی نشان می‌دهد که رژیم و متحدانش نتوانستند تغییری استراتژیک در صحنه سوریه بدهند. این دومین مرحله شکست بزرگ رژیم در سوریه است که با تلفات گسترده نیروهایش همراه بوده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d29e0a21-1195-492a-a7b5-9f3e7c44f416"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات