728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار خليج فارس,

عربستان از رژیم ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد

-

شورای امنیت سازمان ملل‌متحد
شورای امنیت سازمان ملل‌متحد
14دی 94 - سایت وزارت‌خارجه عربستان به‌نقل از عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور نوشت: عربستان به‌دلیل حمله به سفارت این کشور در تهران از ایران به شورای امنیت شکایت کرده و خواستار تضمین حفظ امنیت و سلامت اماکن و کارکنان ديپلوماتيک عربستان در تهران شده و همچنین موضوع را به شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب، سازمان همکاریهای اسلامی نیز اطلاع داده است.

یادآوری می‌شود رئیس روابط عمومی وزارت‌خارجه عربستان، اسامه نقالی در نشست خبری خود با شرح جزئیاتی درباره حوادث روز شنبه در ارتباط با سفارت این کشور، مقامهای رژیم ایران را متهم کرد که به‌رغم درخواست‌های کمک سفارت از صبح شنبه تا بامداد یکشنبه اقدامی نکردند. او گفت: کارکنان سفارت این کشور در تهران صبح شنبه چند بار در تماس‌های تلفنی تهدید به مرگ شدند، بعد از آن در ساعت ۲.۲۰ بعدازظهر عده‌یی شروع به تجمع در مقابل سفارت کردند که کاردار ناچار شد فوراً وزارت‌خارجه ایران را مطلع کند و خواهان حفاظت از سفارت شود اما تا ساعت ۹.۳۰ شنبه شب هیچ اقدامی نشد و در آن زمان جمعیت دیگری جلوی سفارت تجمع کرده و در ساعت حدود ۲.۰۰ بامداد، شروع به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به ساختمان سفارت کردند و سپس وارد آن شدند.
 
شایان ذکر است که روزنامه حکومتی شرق روز 14دی در گزارشی از جریان حمله به سفارت عربستان اذعان کرد:‌صحنه‌ها آشنا بود؛ تصاویر حمله به سفارت انگلیس در پاییز ٩٠ از ذهن می‌گذشت؛ تعدادی وارد شدند؛ برخی وسایل سفارت را با خود بیرون می‌آوردند و به نشانه پیروزی آن را بالای سر می‌گرفتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37171c70-c09d-4f61-b312-bcf200002b05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات