728 x 90

انتخابات,

چالش مجانی برای شورای نگهبان

-

شورای نگهبان رژیم
شورای نگهبان رژیم
معلمی سر کلاس خبر درس می‌داد و می‌گفت:
اگر سگی پای آدمی را گاز بگیرد، این یک خبر محسوب نمی‌شود. اما اگر آدمی به هر علتی پای سگی را گاز بگیرد، این یک خبر محسوب می‌شود. زیرا خبر باید یک رخداد تازه و عجیب باشد.

شاگردی پرسید: ایا بر همین اساس، می‌توانیم بگوییم اگر آخوندی (از آخوندهای خمینی صفت) سر مردم را کلاه بگذارد، این یک خبر نیست اما اگر آخوندی سر آخوندی دیگر را کلاه بگذارد این خبر است؟

معلم گفت: البته آخوندها در تاریخ ما همیشه آنجا که منافعشان با همدیگر تضاد داشته، سر همدیگر را کلاه گذاشته‌اند، بنابراین این‌که آخوندی سر آخوند دیگر را کلاه بگذارد خبر نیست. اما از آنجا که در این رژیم در این سی و چهارسال این آخوندها بوده‌اند که به زعم خود در تلاش برای کلاه گذاشتن سر مردم بوده و هستند، اگر چنین رخدادی داشته باشیم که سر همدیگر را کلاه بگذارند می‌توان آن را خبر محسوب کرد.

حالا حکایت، حکایت کلاه گذاشتن دو جناح رژیم بر سر همدیگر در جریان نمایش انتخاباتی خبرگان است و معلوم نیست که کدام دسته از این شیادان موفق خواهند شد بر سر دیگری کلاه بگذارند، اما یکی از کلاههایی که جناح رفسنجانی بر سر جناح خامنه‌ای می‌خواهد بگذارد درست کردن چالش مجانی برای شورای نگهبان است. برای آن که بتوانند هرچه بیشتر افراد جناح خود را در این مجلس وارد کنند. روشهای کلاه گذاری این جناح را در مقاله روزنامه آرمان 6 دیماه 94می‌توان خواند. «در حالی که به‌دلیل ماهیت و نیز کارکرد خاص مجلس خبرگان رهبری، کاندیداتوری برای حضور در این مجلس نیازمند شرایط و لوازم مشخص فقهی و سیاسی است اما کاندیداتوری فله‌ای انتخابات مجلس دهم، برای مجلس خبرگان رهبری نیز اتفاق افتاده است».

کاندیداتوری فله‌ای باعث می‌شود که آن‌قدر نامزد برای مجلس خبرگان معرفی کنند تا در مدت کوتاهی که برای بررسی تا زمان انتخابات هست، شورای نگهبان در حذف نامزدها به مشکل دچار شود. و در این ثبت‌نام فله‌ای به قول مجری تلویزیون رژیم در 28آذر در مصاحبه با وزیر کشور رژیم «برخی از افراد که سابقه چندین دوره رد صلاحیت را دارند آمده‌اند و ثبت‌نام کرده‌اند، برخی می‌گویند این ثبت‌نامها برای بالابردن هزینه‌ها به شورای نگهبان است. ... . کسانی که سه چهار دوره رد صلاحیت شده اما دوباره ثبت‌نام می‌کنند».

نتیجه این کاندیداتوری فله‌ای این شده است که «بر اساس اظهارات وزیر کشور، 801نفر نیز برای انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند. این عدد در شرایطی است که در انتخابات پیشین مجلس خبرگان رهبری، 493نفر برای حضور در این مجلس کاندیدا شده بودند!» (روزنامه آرمان 6 دی)

جناح رفسنجانی برای درگیر کردن هرچه بیشتر شورای نگهبان در پیچ و خم بررسیها، و احراز صلاحیتها، کاندیداهای زن را هم برای مجلس خبرگان معرفی می‌کند: از همان روزنامه آرمان بخوانید:
«ثبت‌نام کاندیداهای زن در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مواردی است که باعث تعجب افکار عمومی شد البته گویا ماجرا درباره انتخابات خبرگان فراتر از این مسائل است و کار به انتقاد صریح دبیر شورای نگهبان کشیده است.. … ..

در همین مقاله کلک جناح رفسنجانی به جناح خامنه‌ای به‌وضوح بیان شده است آنجا که نوشته:
«به نظر می‌رسد تکلیف شورای نگهبان برای بررسی کاندیداها سنگین‌تر شده است. این موضوع زمانی قابل تأمل می‌شود که پیش از این تئوریسین یکی از طیف‌های غیرمجاز سیاسی گفته بود برای آن که خلأ نظارتی در شورای نگهبان ایجاد شده و کاندیداهای این طیف از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، باید به شیوه‌های مختلف تلاش کرد تعداد زیادی افراد هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شوند».

اما آیا فکر می‌کنید که این کلاه بر سر جناح خامنه‌ای خواهد رفت؟ یا آنها کلک‌بازتر از اینها هستند. در هر حال هرچه هست باید گفت ز هر طرف که شود بازنده، سود مردم و مقاومت مردم ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8be8543-868c-4fa3-bdd2-a7af74c78c3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات