728 x 90

اخبار کارگری,

تهران - سه رشته اعتراض و اعتصاب کارگری

-

تجمع اعتراضی کارگران - آرشيو
تجمع اعتراضی کارگران - آرشيو
تجمع اعتراضی و اعتصاب کارگران کارخانه نایلون سپید در تهران
صبح روز دوشنبه 23آذر 1394 از ساعت 8، کارگران کارخانه تولید نایلون و نایلکس ’سپید’ واقع در شهرک صنعتی عباس آباد شهر ری تهران، به‌دلیل تعطیلی کارخانه و احتمال دائمی شدن این تعطیلی در پی بدهیهای کارخانه، دست به تجمع اعتراضی در حیاط این کارخانه زدند.

نزدیک به 6ماه از حقوق این کارگران پرداخت نشده و اضافه کاریهای ابتدای سال آنها نیز به دست فراموشی سپرده شده ضمن این‌که به‌دلیل بدهی‌هایی که کارخانه داشته به بهانه کاهش هزینه حدود 30تن از کارگران در ابتدای پائیز اخراج شده‌اند.

ادامه اعتصاب کارکنان قطار توریستی بازار تهران
صبح روز دوشنبه 23آذر 1394، کارکنان قطار توریستی بازار تهران که روز گذشته نیز در اعتراض به تسویه‌حساب نکردن شهرداری با آنها اعتصاب کرده بودند، امروز نیز به اعتصاب خود ادامه دادند.

شهرداری کارکنان این بخش و محدوده میدان توپخانه را در بلاتکلیفی قرار داده و بسیاری از آنها که حتی ربطی هم به بخش قطار توریستی ندارند نیز نسبت به نوع قرارداد شهرداری ناراضی هستند.

بیش از 3ماه هست که کارکنان این بخش نسبت به قرارداد که شهرداری به آنان تحمیل کرده معترض هستند، اما شهرداری توجهی به اعتراض کارگران نمی‌کند. کارگران هم حالا که مردم و توریستها استقبال خوبی از این قطارها کرده‌اند، فرصت را برای اعتراض و اعتصاب غنیمت شمرده‌اند.

اعتصاب کارمندان ایران خودرو ادامه دارد
روز دوشنبه 23 اذر 94، کارمندان ایران خودرو در جاده قدیم کرج از ساعت 8، صبح مجدداً به‌خاطر پرداخت نشدن 3ماه حقوق، دست از کار کشیدند.

کارمندان معترض سپس در مقابل درب کارخانه تجمع کرده و اعلام کردند تا حقوق‌شان پرداخت نشود به‌سر کار بر نمی‌گردند. جمعی از کارگران ایران خودرو به کارمندان اعتصابی پیوستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1542f2a-a4a4-4cb2-acb4-e8c4dacfc17f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات