728 x 90

,اخبار روسيه,اخبار سوريه,

حمایت فرانسوا اولاند و باراک اوباما از ترکیه در قبال تجاوز روسیه

-

رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی
رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی
رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود ـ 3آذر 94 ـ در کاخ سفید حمایت خود را از ترکیه در قبال تجاوز جنگنده‌های روسیه ابراز کردند.

فرانسوا اولاند گفت: اتفاقی که افتاده است جدی است و ما نسبت به آن متأسف هستیم.
ترکیه در حال حاضر تمامی اطلاعات درباره این مسأله را به ناتو منتقل می‌کند تا ما بفهمیم که در واقع چه اتفاقی افتاده است. ما باید از هر گونه تشدید اوضاع جلوگیری کنیم این امر می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد.

رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد:
ترکیه نقشی بسیار مهمی در سوریه بازی می‌کند و قرار است ما با ترکیه راه‌حلهایی بیابیم، تا که پناهندگان بتوانند نزدیک کشور اصلی خود باشند. ما نیاز داریم که مطمئن شویم کنترلهای ضروری در مرز اعمال شود.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت:
ما در حال دریافت جزئیات اتفاقی هستیم که در ترکیه رخ داده است. ترکیه مانند هر کشور دیگری حق دفاع از اقلیم و حریم هوایی خود را دارد. به‌نظر من این مسأله نشان‌دهنده این است روسیه اپوزیسیون میانه‌رو را هدف قرار می‌دهد. اپوزیسیونی که توسط ترکیه و کشورهای زیادی مورد حمایت قرار می‌گیرد. اگر روسیه انرژی خود را روی داعش متمرکز کند چنین درگیریها و اشتباهاتی پیش نمی‌آید. چالش این است که روسیه به جای تمرکز روی داعش دنبال تقویت بشار اسد است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c996a59c-27eb-4e81-86ce-01912555bb6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات