728 x 90

ژنرال مک مستر: ترامپ اجازه نخواهد داد که رژیم ایران سلاح اتمی تولید کند

ژنرال مک مستر
ژنرال مک مستر
ژنرال مک‌مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با فاکس‌نیوز، گفت:
«رئیس‌جمهور آمریکا روشن ساخته است که اجازه نخواهد داد این توافق پوششی باشد تا این رژیم وحشتناک سلاح اتمی تولید کند... (دونالد ترامپ) به (رژیم) ایران و متحدانمان که باید نواقص اساسی توافق اتمی برطرف شوند... این توافق ضعیفی است که به‌نحو ضعیفی تحت نظارت قرار دارد...»

مک‌مستر اضافه کرد: «متحدان اروپایی ما، یعنی فرانسه، آلمان و انگلستان، از اجرا و نظارت بسیار قوی‌تر این توافق حمایت می‌کنند... رئیس‌جمهور فعلاً از توافق خارج نمی‌شود... او خواهان همکاری با کنگره برای دستیابی به توافقی است که در کنار برجام، به نواقص آن پاسخ بدهد...»

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، هم‌چنین گفت:
«یکی از مسائل اصلی این توافق این است که نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که (رژیم ایران) از آن تبعیت می‌کند یا خیر؟ ما از رفتار آنها در منطقه و در رابطه با توافق (متوجه آن می‌شویم). آنها چند بار از خط (تعیین‌شده) عبور کرده‌اند».

وی بر لزوم بازبینی توافق اتمی تأکید کرد و گفت که رژیم هم باید به آن تن بدهد؛ مک‌مستر گفت: «اگر این کار صورت نگیرد، (رژیم) ایران از فرصت توسعهٴ توانایی اتمی برخوردار خواهد شد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ab5d3f9-f13d-44d5-8749-534afa33a3d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات