728 x 90

فراخوان عفو بین‌الملل برای آزادی دستگیر شدگان تظاهرات خوزستان

فراخوان عفو بین الملل برای آزادی دستگیرشدگان تظاهرات خوزستان
فراخوان عفو بین الملل برای آزادی دستگیرشدگان تظاهرات خوزستان

عفو بین‌الملل امروز ۱۶تیر ۹۷ گزارشی با این عنوان منتشر کرد: ایران، حق داشتن آب آشامیدنی سالم را تضمین کند و تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز در خوزستان را آزاد کند.

 

عفو بین‌الملل با اشاره به سرکوب تظاهر کنندگان در شهرهای مختلف خوزستان و استفاده رژیم از سلاح گرم علیه تظاهر کنندگانی که خواستار آب آشامیدنی بودند نوشت: رژیم ایران باید تضمین بدهد هر کسی که صرفاً به‌خاطر انجام حق تجمع مسالمت‌آمیز بازداشت شده است آزاد شود و باز داشت‌ شدگان تحت شکنجه یا سایر سوءرفتارهای آزادی تعلیقی قرار نگیرند...

 

اعتراض خانواده‌های دستگیر شدگان

روز یکشنبه ۱۰تیر (اول ژوییه) خانواده‌های بازداشت‌ شدگان در مقابل نیروی انتظامی این شهر تجمع کردند و خواستار آزادی فرزندان و بستگان خود شدند.

به هنگام شب مردم و جوانان اهواز، آبادان، ماهشهر، کارون و خورموسی در حمایت از قیام خرمشهر، دست به تظاهرات زدند. جوانان اهواز تظاهرات خود را با شعار مرگ بر دیکتاتور؛ جانم فدای کارون؛ مردم خرمشهر تشنه هستند؛ آری آری به انقلاب؛ در خیابان نادری این شهر آغاز کردند.

در خورموسی مردم با وجود حضور فشرده عوامل نیروی انتظامی با شعار جانم فدای خرمشهر؛ دست به تظاهرات زدند.

در آبادان تظاهرات مردم در منطقه سلیچ به درگیری کشیده شد. نیروی سرکوبگر انتظامی این منطقه از آبادان را محاصره کرده است. عوامل گارد ضدشورش به‌طور فشرده روی پل ورودی شهر مستقر شده و راهها را بسته‌اند و اجازه رفت و آمد به مردم نمی‌دهند.

 

درگیری جوانان دلیر خرمشهر با پاسداران

تجمع جوانان دلیر خرمشهر در شنبه شب مورد حمله سپاه پاسداران و گارد ضدشورش قرار گرفت. جوانان دلیر به‌رغم حضور فشرده انواع نیروهای سرکوبگر با سردادن شعارهای مرگ بر خامنه‌ای؛ مرگ بر «جمهوری اسلامی»؛ مرگ بر روحانی؛ توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه؛ نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ هیهات مناالذله؛ آب لجن؛ آب شور مسئولان بی‌شعور؛ به مقابله با آنها برخاستند حمله مزدوران به جوانان خشمگین به درگیری و نبردهای خیابانی و بزن و در رو کشیده شد که بر اثر شلیک مستقیم و پرتاب گاز اشک‌آور تعدادی مصدوم و شمار دیگری زخمی شدند. معترضان با دست خالی به مقابله پرداختند و به‌منظور سد کردن راه مزدوران لاستیک و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند و گاز اشک‌آورهای پرتاب شده توسط مزدوران را به سوی آنها باز گرداندند. ساعتهای متمادی صدای رگبار گلوله فضای شهر را پوشانده بود. عوامل نیروهای سرکوبگر پل جدید خرمشهر را ویران کردند و برای زمینه‌سازی سرکوبهای بعدی مغازه‌ها و وسایل مردم را تخریب کردند. یک خودروی یگان ویژه ضدشورش مزدوران توسط جوانان خشمگین به آتش کشیده شد.

 

حمله به خانه‌های مردم خرمشهر

عوامل اطلاعاتی و آدمکشان لباس‌شخصی رژیم شنبه شب و یکشنبه صبح در حمله به خانه‌های مردم در محله‌های مختلف شهر دهها تن را به‌طور خودسرانه باز داشت کردند.

 

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با درود به مردم و جوانان بپا خاسته خرمشهر و دیگر شهرهای استان خوزستان، تیراندازی به سوی مردم بی‌دفاع خرمشهر و به خاک و خون کشیدن تظاهرات حق‌طلبانه آنها را مصداق جنایت علیه بشریت توصیف کرد و خواستار اقدام فوری شورای امنیت ملل ‌متحد شد. وی عموم مردم ایران به‌ویژه جوانان دلیر استان خوزستان را به حمایت از قیام خرمشهر فراخواند.

 

مطالب مرتبط

خرمشهر - تظاهرات شبانه علیه بی‌آبی با شعار مرگ بر روحانی + فیلم و عکس

تظاهرات خوزستان، اعتراف رژیم به درگیری جوانان با مأموران سرکوب

قیام خرمشهر، دو گام به پیش!

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/417bdbd7-b3b1-4a5c-8223-feb79ae8a75e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات