728 x 90

تشدید سرکوب ,زندانیان سیاسی,خانواده مخالفان سياسي,

ایران: یورش مجدد مأموران سرکوبگر به تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی و دستگیری شمار دیگری از آنان

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
روز دوشنبه دوم آذر (23نوامبر) مأموران وزارت اطلاعات رژیم در یورشی وحشیانه به خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی در میدان ونک تهران شماری از آنها را دستگیر کرده و با خود به نقطه نامعلومی بردند. این اقدام که به‌منظور جلوگیری از تجمع اعتراضی آنان صورت گرفت، دومین یورش نیروهای سرکوبگر در این هفته به این خانواده‌ها است. صرفاً دو روز پیش از آن، نیروهای سرکوبگر به خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی که در مقابل زندان اوین تجمع کرده بودند، یورش برده و دهها تن از آنان را بازداشت کرده و با خود به زندانهای اوین و قرچک ورامین منتقل کرده بودند.

خانم سیمین عیوض‌زاده 56ساله، مادر زندانی سیاسی امید علی شناس که در روز ۳۰ آبان دستگیر و با تعدادی دیگر از زنان بازداشت شده به زندان قرچک ورامین منتقل شده است، در حال حاضر در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد. وی از بیماریهای فشار خون و ضربان نامنظم قلب رنج می‌برد.

فرزند وی امید علی شناس، از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین که در اعتراض به حمله مأموران اطلاعات رژیم به خانواده‌های زندانیان و دستگیری مادرش در اعتصاب‌غذا است روز گذشته توسط سردژخیم خزاعی افسر نگهبان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این زندانی که ۱۴ماه از زمان دستگیری‌اش می‌گذرد، هم‌چنان بلاتکلیف است و تاکنون تاریخی برای برگزاری محاکمه او اعلام نشده است.

رژیم آخوندی تنها راه مقابله با موج اعتراضها و انزجار فزاینده عمومی را در توسل به سرکوب وحشیانه یافته است.

مقاومت ایران عموم مردم ایران به‌ویژه جوانان غیور را به حمایت و همبستگی با خانواده زندانیان سیاسی به‌ویژه دستگیر ‌شدگان روزهای اخیر فرا می‌خواند و از عموم مراجع بین‌المللی حقوق‌بشر خواستار اقدامی فوری و مؤثر برای آزادی فوری کلیه دستگیر ‌شدگان روزهای اخیر است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
2آذر ۱۳۹۴ (23نوامبر ۲۰۱۵)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/783c90ea-7a04-49cd-9d7e-c3f5a3fcb967"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات