728 x 90

عمليات تروريستى,

پایان درگیری در حومه شمالی پاریس و جزییاتی از عملیات نیروهای ویژه فرانسه

-

عملیات ضدتروریستی در پاریس
عملیات ضدتروریستی در پاریس
سخنگو ی دولت فرانسه اعلام کرد عملیات پلیس هفت ساعت به طول انجامید و هدف از آن دستگیری عبدالحمید اباعود، طراح حملات خونین پاریس بود. عبدالحمید اباعود مراکشی تبار و شهروند بلژیک است و پیشتر گفته می‌شد در سوریه به‌سر می‌برد.

دادستان پاریس گفته است هدف از این عملیات، یافتن اباعود بود و با بازداشت مظنونان، تحقیقات در ا ین زمینه ادامه خواهد داشت. به گفته او، این عملیات بر اساس مدارک به دست آمده از جمله شنود مکالمات تلفنی به اجرا گذاشته شد.

منابع پلیس فرانسه گفته‌اند که دو نفر در جریان این درگیری کشته شدند. یکی از آنان یک زن بود که در اثر انفجار انتحاری کشته شد. تعدادی مأمور امنیتی نیز زخمی شده‌اند. سرنوشت عبدالحمید اباعود روشن نیست و مشخص نشده است که آیا در میان بازداشت‌شدگان بوده، در محل حضور داشته ‌ یا نه. عملیات روز چهارشنبه پس از آن به اجرا گذاشته شد که بررسی تصاویر ویدیوئی به دست آمده از دوربین‌های مداربسته نشان داد که عاملان حملات پاریس ۹ نفر بودند و نفر نهم هم‌چنان متواری است. روزنامه لوموند فرانسه از کشته شدن دست‌کم دو نفر و بازداشت سه نفر خبر داده است.

فرانسوا اولاند در روز ۲۴ نوامبر به واشینگتن و در روز ۲۶ نوامبر به مسکو خواهد رفت تا برای تشکیل یک ائتلاف علیه داعش مذاکره کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1870ae0-c319-43b7-9fc0-2a46ae44994f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات