728 x 90

ادعای دو برابر شدن یارانه نقدی توسط پاسدار محسن رضایی و زیر سؤال بردن آن توسط وزیر اقتصاد رژیم

پاسدار محسن رضایی
پاسدار محسن رضایی

پاسدار محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیسی جلاد اعلام کرد که از ماه آینده یارانه نقدی دو برابر می‌شود ادعایی که ساعاتی بعد توسط خاندوزی وزیر اقتصاد رژیم زیر سؤال رفت.

پاسدار رضایی روز ۲۹آذر در تلویزیون حکومتی گفت: ما در همین سند بودجه یارانه‌ها را برای سال آینده دو برابر کردیم و جناب آقای رئیس جمهور تأکید داشتند که ما همین سه ماه هم این کار را بکنیم و انشاالله از مسئولان اجرایی تلاش خواهند کرد که ما همین سه ماه هم انشاالله یارانه‌ها دو برابر بشه یعنی فکر می‌کنم از دی باید اجرا بشه...

 

به‌دنبال ادعای پاسدار محسن رضایی، خاندوزی وزیر اقتصاد رئیسی جلاد گفت: در خصوص زمان تغییر یارانه‌ها و افزایش میزان پرداخت یارانه‌ها، هیچ تاریخ دقیقی تعیین نشده است. (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۹آذر)

 

ادعای پاسدار محسن رضایی معاون اقتصادی رئیسی جلاد مبنی بر دوبرابر شدن یارانه‌ها با تمسخر رسانه‌های حکومتی مواجه شد. از جمله روزنامه مردم‌سالاری ۳۰آذر نوشت: درست یک روز مانده به پایان آذرماه که رسانه‌ها در انتظار اعلام خبر خوش رضایی بودند، او اعلام کرد یارانه‌ها دو برابر می‌شود. او بدون اشاره به وعده خود برای آذرماه گفت: این روند به دیماه منتقل شد... مشخص نیست وعده دو برابر شدن یارانه نقدی، آن هم از ماه آینده، با چه چشم‌اندازی مطرح شده است و منبع تأمین این مبلغ چیست... دولت رئیسی هم مانند دولت روحانی. . قصد دارد با آزمون و خطا پیش برود (که تنها) فشارهای وارده بر گرده اقتصاد کشور را بیشتر خواهد کرد.

 

درباره ارزش واقعی یارانه ناچیزی که هم‌اکنون دولت رئیسی جلاد روی آن تبلیغاتی کَرکننده به‌راه انداخته، رسانه‌ٔ حکومتی خبرآنلاین نوشت: سال۹۰ که برای اولین بار یارانه نقدی پرداخت شد ارزش آن به اندازه خرید ۳۷.۷دلار بود. در نتیجه تورم شدیدی که در این ده سال بر اقتصاد کشور حاکم بوده ارزش این ۴۵هزار تومان به ۱.۵دلار رسیده است. این ارقام به این معنی است که با یارانه نقدی در سال۱۴۰۰ فقط به اندازه ۱۸۰۰تومان در سال۹۰ توانایی خرید داریم. (سایت حکومتی خبرآنلاین ۳۰آذر)

 

یک اقتصاددان حکومتی (راغفر) طرح دو برابر شدن یارانه را طرح «مصیبت‌زا» توصیف کرد و نوشت: این طرح یک اقدام کاملاً اشتباه است و موجب افزایش شدید تورم می‌شود که قربانیان اصلی آن طبقات محروم و ضعیف جامعه هستند. این تصمیم‌گیری سیاسی از این جهت است که برای حذف ارز ۴۲۰۰تومانی زمینه‌سازی کنند و افزایش یارانه را جایگزین کنند. (این تصمیم). . یک پیآمد بزرگ تورمی برای کشور به‌دنبال دارد و به قطع و یقین روی زندگی طبقات محروم بیش از هر گروه دیگری اثر منفی خواهد گذاشت و یک وضع سردرگمی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد. (روزنامه حکومتی آرمان ۳۰آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11094afd-3d42-4f90-bb5a-81ff41105cf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات