728 x 90

اخبار آفریقا,

هشدار نسبت به نسل‌کشی در کشور بروندی

-

نسل کشی در بروندی
نسل کشی در بروندی
شورای امنیت سازمان ملل‌متحد روز جمعه 22آبانماه 94 از دبیرکل سازمان ملل درخواست کرد به‌دلیل ترس از خشونتهای فرقه‌ای در کشور بروندی ضمن ۱۵ روز آینده نسبت به چگونگی حضور این سازمان در کشور بروندی تصمیم بگیرد.

متیو رایکرافت، فرستاده بریتانیا در سازمان ملل‌متحد ضمن هشدار در خصوص احتمال وقوع یک نسل‌کشی در بروندی در این رابطه گفت: صحبت در بدترین سناریوی ممکن بر سر نسل‌کشی احتمالی است و ما باید به هر روش ممکنی که می‌توانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم. دبیرکل و سازمان ملل‌متحد امکانات و ابزار لازم از جمله تحریم، سیاست و نیروهای صلحبان را در اختیار دارند.

جمهوری بروندی از فقیرترین کشورهای دنیا از زمان استقلال در سال ۱۹۶۲ میلادی شاهد تنش بین قوم اقلیت توتسی و قوم اکثریت هوتو می‌باشد و هم‌چنان از تبعات جنگ داخلی ۱۲ سالۀ آن رها نشده است. تنش دو قوم توتسی و هوتو در رواندا در سال ۱۹۹۴ میلادی به قتل‌عامی خونین و کشتار ۸۰۰ هزار نفر منجر شد. دور جدید تنش در بروندی با ۲۴۰ نفر کشته و هزاران نفر که به کشورهای همسایه گریخته‌اند همراه بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07834aa6-1b66-4cee-b318-77988c3d1359"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات