728 x 90

وزارت دفاع آمریکا نزدیک به ۵۰۰۰سرباز آمریکایی به عراق اعزام می‌کند

پنتاگون نزدیک به ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی به عراق اعزام می‌کند
پنتاگون نزدیک به ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی به عراق اعزام می‌کند

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه‌شب ۱۰ دی ۹۸ ضمن اشاره به اعزام ۷۵۰نیروی مارینز آمریکایی در پی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد، اعلام کرد، ۴۰۰۰سرباز دیگر از نیروهای هوابرد آمریکا طی روزهای آینده آماده اعزام به خاورمیانه خواهند شد.

خبرگزاری فاکس‌ نیوز نیز از قول سه تن از مقامات مسئول در وزارت دفاع آمریکا گفت که دستورات لازم به یگانهای واکنش سریع وابسته به لشکر ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا صادر شده تا به‌سرعت و در پی ناآرامی‌ها در بغداد در کویت مستقر شوند.

از سوی دیگر همزمان به بیش از ۵۰۰تن از نیروهای چترباز آمریکایی در کویت اطلاع داده شده تا خود را برای هر گونه اقدام سریع آماده کنند.

بنا به گزارش پنتاگون در پی حمله گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران به سفارت آمریکا در بغداد و تلاش آنها برای اشغال سفارت به افراد لشکری که نزدیک به ۴۰۰۰تن از نیروهای هوابرد آمریکایی موسوم به DRB را در خود سازمان داده اطلاع داده شده تا خود را برای هر گونه اقدام عملیاتی احتمالی در روزهای آینده آماده کنند.

گفتنی است که از میان ۶۰۰۰نیروی آمریکایی مستقر در منطقه هم‌اکنون نزدیک به ۵۰۰۰سرباز آمریکایی در عراق مستقر هستند و بنا‌ به اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا از ماه مه گذشته و همزمان با بالا گرفتن تهدیدهای رژیم ایران علیه منافع آمریکا در منطقه ۱۴۰۰۰سرباز آمریکایی نیز به این تعداد افزوده شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9179df40-56ff-42dc-b7c6-a8afdb29f70e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات