728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۳۲

در سومین سالگرد قیام آبان ۹۸ و در آغاز سومین ماه قیام سراسری، ایران یکپارچه بپا می‌خیزد

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۳۲

 

در سومین سالگرد قیام آبان ۹۸ و در آغاز سومین ماه قیام سراسری، ایران یکپارچه بپا می خیزد

تظاهرات و درگیری دست‌کم در ۵۰دانشگاه و ۳۰نقطه تهران و اکثر استانها و وسعیترین اعتصاب بازار از ابتدای قیام

از صبح امروز سه‌شنبه ۲۴آبان در شصت و یکمین روز قیام سراسری و همزمان با سومین سالگرد قیام خونین آبان ۹۸، تهران و شهرهای سراسر ایران با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای مرگ بر دیکتاتور بپا خاسته‌اند، دانشگاهها به تحصن و اعتراض و بازاریان و مغازه‌ها به اعتصاب و جوانان در محلات مختلف به تظاهرات و درگیری با نیروهای سرکوب روی آورده‌اند.

بر اساس گزارشهایی که تا ساعت ۱۵ به وقت تهران دریافت شده دستکم ۵۰دانشگاه شامل بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاههای کشور در حال اعتراض و تحصن هستند. در تهران دانشجویان در دانشگاه شریف، دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه ملی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه ملی، دانشگاه آزاد تهران واحد مرکز، دانشگاه آزاد تهران واحد علوم تحقیقات، دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر، دانشکده حقوق دانشگاه تهران، دانشگاه سوره، دانشگاه عمران، دانشگاه آزاد تهران غرب، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده فنی انقلاب اسلامی یافت آباد، دانشکده پردیس دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه معماری و هنر پارس، دانشگاه ملی واحد عباسپور و در سایر شهرها دانشگاه آزاد کرج، رازی کرمانشاه، خوراسگان اصفهان، فردوسی مشهد، جباریان همدان، آزاد نجف آباد، ریاضی و علوم پایه گیلان، همایونشهر، ارومیه، یزد، آزاد تبریز، جندی شاپور، آمل، آزاد آبادان، آزاد رشت، نوشیروانی بابل، آزاد بیرجند و دانشکده فنی و حرفه‌یی دانشگاه تبریز، دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تبریز، دانشکده علوم انسانی اصفهان، آزاد شیراز، دانشکده فنی دانشگاه شیراز، دانشکده فنی موسوم به باهنر شیراز، آموزشکده فنی حرفه‌یی دخترانه اصفهان دست به تظاهرات و تحصن زدند.

دانشجویان شعار می‌دادند: «۱۵۰۰ نفر کشته آبان ماست»، «این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت»، «این آخرین پیامه هدف کل نظامه»، «قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان»، «کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل رو ستایش کنیم» تظاهرات کردند. دانشجویان دانشگاه پردیس مرکزی دانشگاه تهران با بسیجی‌ها به مقابله بر خاستند. دانشجویان امیرکبیر تهران به مقابله با نیروهای سرکوبگر و مزدور لباس‌شخصی پرداختند و برخی از آنان را گوشمالی دادند.

امروز گسترده‌ترین اعتصاب از ابتدای قیام تابه‌حال در بازار تهران و شهرهای کشور جریان داشت. در بازار بزرگ تهران، بازار زرگران، بازار چمدانها، بازار صحافان، بازار پایین و در سایر نقاط تهران بازارهای عباس آباد، تجریش، منوچهری، چراغ برق، تهرانپارس، پل چوبی، پارسیان، کوچه برلن، ستارخان، سهروردی، پاساژ علاءالدین، سپهسالار و... اعتصاب کردند. بازاریان در بازار بزرگ تهران شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه» سر دادند و یک موتور مأموران دشمن را به آتش کشیدند.

در اکثر شهرها بازاریان دست به اعتصاب زدند در این میان می‌توان به شیراز، شهریار، دیزل‌آباد کرمانشاه، سنندج، اشنویه، جوانرود، سقز، بوکان، بانه، مریوان، دیواندره، کامیاران، زاهدان، گرمسار، آزاد شهر یزد، سبزوار، کازرون، شهرکرد، مرو دشت، ملک شهر، اصفهان، رشت، کیش، بازار سیتی سنتر بندر عباس، آبرسان تبریز و آبادان اشاره کرد.

تا ساعت ۱۵ اعتراضات مردمی در ۳۰نقطه تهران گزارش‌شده است. مردم تهران در نقاط مختلف از جمله در متروی تهران، بازار بزرگ تهران، پاساژ نور، کوچه برلن، چهار راه کوکاکولا، خیابان امیرکبیر چراغ برق، میدان صنعت منطقه دو، لبافی‌نژاد منطقه یازده، شهرک غرب، کارگر جنوبی، ولیعصر، بهارستان، نازی‌آباد، خیابان جمهوری، پاسگاه نعمت آباد منطقه ۱۹ و... با شعار مرگ بر دیکتاتور تظاهرات کردند و در بسیاری نقاط با آتش زدن سطلهای زباله و کندن تابلوهای راهنمایی خیابان را بستند. زنان دلیر تهران در خیابان کارگر تظاهرات کردند. در بزرگراه فتح تهران جوانان شورشگر یک موتور مأموران سرکوبگر را آتش زدند. جمعیت معترض به مرور بیشتر می‌شود.

در سنندج جوانان شورشگر با روشن کردن آتش در خیابانهای مختلف دست به اعتراض زدند. در مرو دشت مردم با مأموران سرکوبگر رژیم درگیر شدند و آنها را فراری دادند، مزدوران از درون یک مسجد به مردم شلیک کردند. در شیراز جوانان با کندن تابلوهای راهنمایی خیابان را بستند. جوانان شورشگر یزد بامداد چهارشنبه با پرتاب کوکتل دفتر نماینده خامنه‌ای در این استان را مورد تهاجم قرار دادند. در کرمانشاه در شهرک موسوم به امام تظاهرات شد و جوانان سطلهای زباله را به آتش کشیدند. مأموران جنایتکار رژیم با وحشیگری به مردم شیراز حمله کردند و شیشه ماشینها و مغازه‌هایی که اعتصاب کردند را شکستند. در شهرهای رشت، کوهدشت لرستان، کرج، گوهردشت، کرمان، کرمانشاه، همایونشهر نیز مردم دست به تجمع و تظاهرات زدند. در اصفهان مردم با نیروهای دشمن درگیر شدند. در چالوس مردم تظاهرات کردند و یک مرکز نیروی انتظامی توسط جوانان شورشگر به آتش کشیده شد. در کرمانشاه و گرگان جوانان مرکز بسیج را آتش زدند.

دانش آموزان تهران در شماری از مدارس شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «آزادی آزادی آزادی» سر دادند. دانش‌آموزان دختر در خیابان لبافی‌نژاد تهران با شعار «هرزه تویی زن آزاده منم» و دانش‌آموزان نازی آباد با شعار «می کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت» تظاهرات کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴ آبان ۱۴۰۱ (۱۵ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0be85760-269b-4bca-a185-e0b363bbf887"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات