728 x 90

حمله موشكى به ليبرتى -

بیانیه مطبوعاتی لویی میشل نمایندهٴ پارلمان اروپا، محکومیت حمله به لیبرتی به‌عنوان « جنایت علیه بشریت»

-

لویی میشل نمایندهٴ پارلمان اروپا
لویی میشل نمایندهٴ پارلمان اروپا
لویی میشل نماینده برجسته پارلمان اروپا، وزیر خارجه پیشین بلژیک و معاون پیشین کمیسیون اروپا، طی بیانیه‌یی اعلام کرد: من قاطعانه کشتار اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در حمله روز 29اکتبر را محکوم می‌کنم. خشونتها علیه یک جمعیت مدنی جنایت علیه بشریت است.
 
ساکنان کمپ لیبرتی که توسط کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد به‌عنوان پناهنده شناخته شده‌اند و از موقعیت «افراد حفاظت‌شده» تحت کنوانسیون چهارم ژنو برخوردارند، هدف 80 موشک از انواع مختلف قرار گرفتند، من عمیقاً نگران نحوه رعایت استانداردهای قانون بین‌الملل و انسان‌دوستانه هستم و مصرانه خواستار آن هستم که ملل‌متحد هر چه زودتر یک نیروی حافظ صلح را در لیبرتی مستقر کند و یک هیأت تحقیق را هر چه سریعتر (تشکیل بدهد) تا همهٴ (مسائل) مربوط به این « جنایت علیه بشریت» را روشن سازد؛ با این هدف که مسئولان (این حمله) در برابر دادگاه جنایی بین‌المللی در لاهه قرار گیرند.
پارلمان اروپا چندین‌بار توجهات جامعه جهانی را به خطراتی که ساکنان کمپ لیبرتی با آن مواجهند، جلب کرده است. جامعه بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا باید به‌طور فوری برابر نقض آشکار قانون بین‌المللی و قانون انسان‌دوستانه واکنش نشان بدهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf9be791-2cf5-433f-af34-04c52ed01e9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات